کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        چراغ ها را ببین،عشق من

        0 (0)
        قیمت:
        110,000 تومان 104,500 تومان

        مشخصات کتاب چراغ ها را ببین،عشق من

        ناشر
        تعداد صفحات
        112 صفحه
        شابک
        9786002538253
        سال انتشار
        1401
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب چراغ ها را ببین،عشق من

        کتاب «چراغ‌ها را ببین، عشق من»، با عنوان اصلی Regarde les lumières mon amour، روایت‌های آنی ارنو از هایپرمارکت‌گَردی‌هایش‌ است. ارنو در کتاب «چراغ‌ها را ببین، عشق من»، چنانکه در مقدمۀ شهرزاد قانونی بر ترجمۀ فارسی این کتاب توضیح داده شده، «رفت‌وآمدهای هفتگی‌اش به هایپرمارکت اوشان در منطقۀ سرژی را روایت می‌کند.» او در این کتاب، از خلال روایتِ هایپرمارکت‌گردی‌‌های خودش و آنچه در این هایپرمارکت‌‌گردی‌ها می‌بیند و می‌شنود و حس می‌کند، تأثیر هایپرمارکت‌ها را بر زندگی شهری و روابط و تعاملات مردم نشان می‌دهد.
        این کتاب اگرچه یک پژوهش جامعه‌شناسانه دربارۀ هایپرمارکت‌ها و تأثیرشان بر زندگی مردم نیست اما خواندن روایت‌های شخصی ارنو از هایپرمارکت در این کتاب می‌تواند مخاطب را به درک و دریافتی جامعه‌شناختی از شهرهای مدرن، در زمانۀ بعد از ظهور هایپرمارکت‌ها، برساند.
        موضوع کتاب، روایتی انتقادی و موشکافانه از جامعۀ مصرفی و خط‌کشی‌ها و مرزبندی‌ها و برچسب‌های طبقاتی و اقتصادی و اجتماعی‌ برآمده از مصرف‌گرایی و سلطۀ برندهاست.
        متن اصلی کتاب «چراغ‌ها را ببین، عشق من» اولین بار در سال 2014 منتشر شده است. این کتاب دستمایۀ اقتباسی نمایشی، به‌قلم خود آنی ارنو، هم بوده است. این اقتباس در سال 2016 بر صحنۀ تئاتر اجرا شده است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب چراغ ها را ببین،عشق من