کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        اصول و مبانی ماساژ

        0 (0)
        ناموجود

        مشخصات کتاب اصول و مبانی ماساژ

        ناشر
        تعداد صفحات
        172 صفحه
        شابک
        9786003556881
        سال انتشار
        1401
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رحلی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب اصول و مبانی ماساژ

        انسان امروز به دلیل سبک زندگی ماشینی ، فقر حرکتی و به دنبال آن مشکلات جسمانی، وابستگی بیش از پیش به فضای مجازی و فشار‏های روحی و روانی نیازمند توجه و مراقبت بیشتری است . حوزه پزشکی ورزشی با روش‌های غیر تهاجمی و اثر بخش در حوزه پیشگیری و درمان نقش موثری در سلامت جامعه و ارتقاء کیفیت زندگی افراد جامعه دارد. درکنار گرایش‏هایی مانند : توابخشی و بازتوانی ورزشی، آب درمانی ، حرکات اصلاحی ، امدادگری و … ماساژ بعنوان یکی از روش‏های بی خطر، موثر و کاربردی محبوبیت خاصی در بین متخصصین این حوزه و افراد جامعه دارد. تاریخچه ماساژ نشان از ایفای نقش موثر در درمان بیماران، مجروحان و معلولین دارد. برخی از متخصصان، ماساژ را به عنوان یکی از اولین روش‌های درمانی مورد توجه قرار می‌دهند. در بیشتر افراد، مالیدن یا نوازش کردن بخش آسیب‌دیده یا دردناک به ‌صورت غریزی انجام می‌شود. مادر با نوازش کودک او را آرام می‌کند. ماساژ موجب آرامش جسمی و ذهنی می‌شود. بدون تردید ماساژ در قدیم به عنوان یک روش درمانی ذاتی مطرح بوده و از هزاران سال پیش، مرسوم ‏بوده است. با این همه قدمت و مستندات متقن متاسفانه بسیاری از جوامع آنگونه که باید از اثرات سودمند آن بهره نمی‌برند و تنها بخشی از تاثیرات ماساژ که از راه تجربه‌های آزمایشگاهی به دست آمده مورد تأیید علمی واقع شده است و هنوز پارامترهای کافی برای سنجش و اثبات ارزش‌های درمانی گوناگون ماساژ در دست نیست.

        البته ورود بسیاری افراد سودجو ، غیر آکادمیک و بی تخصص باعث شد تا تاثیرات این روش کم نظیر به حاشیه رفته و خانواده‏ ها با نگرانی از تاثیرات انواع ماساژ بهره مند گردند .و اگر ماساژ به صورت علمی و اصولی فرا گرفته شود و زیر نظر متخصصین حوزه پزشکی ورزشی اجرا گردد بی شک بسیاری از مشکلات جسمانی ، روحی و روانی جامعه از بین خواهد رفت.

        دراین کتاب سعی شده است اصول و مبانی ماساژ بدرستی بیان شود و همچنین، کاربرد ماساژ در ورزش و رشته ‏های ورزشی مورد بحث قرار گیرد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب اصول و مبانی ماساژ