کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        ادیان زنده جهان

        قیمت:
        405,000 تومان 384,750 تومان

        مشخصات کتاب ادیان زنده جهان

        تعداد صفحات
        665 صفحه
        شابک
        9786226028837‬‬
        سال انتشار
        1401
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب ادیان زنده جهان

        هدف کتاب حاضر به دست دادن یک بررسی دقیق در مورد منشأ، متون مقدس، تحولات تاریخی، و ارزشهای اساسی ادیان فرهنگی متشکل جهان که بیش از یک قرن از عمر آنان می گذرد است. بازده دین (با عمر بیشتر از یک قرن وجود دارند که تنها دو تای آنها از مسیحیت جدید تر هستند.
        علاوه بر این، یک عده مذاهب جدید هم وجود دارند که کم و بیش مستقل و فقال بوده و در شرق و غرب عالم سربرآورده اند؛ و بعضی از آنها هم اکنون صورت بین المللی به خود گرفته اند. همچنین مذاهب آنیمیسم (جان پرستی یا پرستش ارواح) نیز وجود دارد که از قدیم الأیام وجود داشته و هنوز هم در میان افراد بدوی نفوذ دارد، اما هیچ سهمی در تمدن جهان نداشته و احتمالا در آینده نیز نخواهد داشت. انواع نظامهای دینی ای که یک روز سربرآورده و پس از مدتی خاموش شده نیز وجود دارند که تعداد آنها به مراتب بیشتر از ادیان زنده فعلی جهان است. شعاع بررسی کتاب حاضر فقط در مورد ادیانی است که در طول تاریخ بشری به وجود آمده و سپس مستمرا به حیات خود در زمینه های سازمان مذهبی اجتماعی، هنر و ادبیات، و نیز آداب دینی در طی قرون و اعصار ادامه داده اند.
        این کتاب کوچک حاصل خلاصه شده تحقیق و تفحصی طولانی در متون مختلف دینی و بررسی مطالب به دست آمده از آنهاست. مولف سالهای متمادی با پیروان ادیان هندی تماس زنده داشته و به یکی از لهجه های محلی عمده آن سرزمین به مکالمه و نوشتن مشغول بوده است. مشاهدات عملی متعدد دیگری نیز در خلال مسافرتهای گوناگون به کشورهای مختلف جهان و از جمله یک سفر دور دنیا انجام داده است. مطالعه در سه مرکز اروپایی با زبانهای مختلف، ایراد سخنرانی و تدریس در شش دانشکده و دانشگاه هندوستان، و سرانجام سالیان متمادی تدریس در ایالات متحده آمریکا به مولف کمک کرده تا نکات مورد علاقه محصلین و مدرسین رشته تاریخ ادیان را درک کرده و به روشهای مفیدی جهت کسب و عرضه معارف دست یابد. دوستی مطبوع و تبادل افکار و اطلاعات تخصصی با رهبران بسیاری از ادیان زنده جهان به اطلاعات ارزنده و عمق بینش مولف افزوده است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب ادیان زنده جهان