کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        زنگ انشاء

        0 (0)
        قیمت:
        185,000 تومان 175,750 تومان

        مشخصات کتاب زنگ انشاء

        تعداد صفحات
        486 صفحه
        شابک
        9789644484339
        سال انتشار
        1388
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب زنگ انشاء

        کتاب زنگ انشاء مهم‌ترین اثر نویسنده‌ی آلمانی‌تبار، زیگفرید لنتس است. این کتاب را حسن نقره‌چی به فارسی برگردانده است. زیگفرید لنتس از نویسندگان بزرگ قرن بیستم آلمان بود. او اغلب داستان کوتاه در فضای جنگ و پساجنگ می‌نوشت؛ اما در زمینه‌ی نگارش رمان، مقاله و نمایش رادیویی نیز تبحر داشت. گرچه نام او در مدارک بایگانی حزب نازی وجود دارد، او هرگز از این حزب حمایت نکرده و نامش همچون هزاران آلمانی دیگر، بدون اینکه چیزی بداند وارد لیست اعضای حزب شده است.

        لنتس در دوران فعالیت ادبی خود موفق به دریافت جوایز ادبی بسیاری شد. از میان‌ آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی ادبی گوته در دویست‌و‌پنجاهمین زادروز ولفگانگ گوته اشاره کرد. همچنین او پیش از مرگش بنیاد زیگفرید لنتس را بنا کرد و بخش اعظم ثروتش را برای جایزه‌ی ادبی زیگفرید لنتس به جا گذاشت. این جایزه هر دو سال یک بار، توسط هیئتی پنج‌نفره به نویسنده‌ای اهدا می‌شود که به واسطه‌ی رمانش شناخته شده و روح آثارش به آثار زیگفرید لنتس نزدیک است.

        کتاب زنگ انشاء پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین رمان لنتس است. این کتاب به چندین زبان ترجمه شده و تاکنون دو فیلم براساس آن ساخته شده است. این اثر از کلیدی‌ترین کتاب‌های ادبیات در ژانر پساجنگ شمرده می‌شود. لنتس در این کتاب، تصویری دقیق از جامعه‌ی آلمان تحت سلطه‌ی نازی‌ها ترسیم کرد. در زنگ انشاء دو شخصیت اصلی وجود دارد. اولین شخصیت نوجوانی خلاف‌کار است که این رمان از دید او تعریف می‎شود. دومین شخصیت افسر پلیس وظیفه‌شناسی است که پدر نوجوان خلاف‌کار است. این دو شخصیت هر کدام نماد یک بخش از جامعه‌ی نازی محسوب می‌شوند: یکی نماد دولت زورگو و خودکامه و دیگری نماد قربانیان این دولت است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب زنگ انشاء