کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        ماجرای دیوید نیوسام

        0 (0)
        قیمت:
        65,000 تومان 61,750 تومان

        مشخصات کتاب ماجرای دیوید نیوسام

        تعداد صفحات
        131 صفحه
        شابک
        9789644484995
        سال انتشار
        1390
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب ماجرای دیوید نیوسام

        زنده‌یاد مصطفی اسلامیه مترجم و نمایشنامه‌نویس معاصر ایرانی بود. او از مدرسه‌ی دارالفنون دیپلم گرفت و در نوزده‌سالگی به رادیو رفت و بیش از یک سال در کنار بیژن مفید به نقش‌خوانی پرداخت. بعدها او در انتشارات فرانکلین استخدام شد و زیر نظر نجف دریابندری کار نمونه‌خوانی و ترجمه را آغاز کرد.

        مصطفی اسلامیه تا سال ۱۳۹۱ با وجود چاپ آثار متعدد، هیچ مصاحبه‌ای انجام نداده بود. او اعتقاد داشت که مصاحبه در شرایطی که هر اثر از تیغ ممیزی می‌گذرد، کاری بیهوده است. اسلامیه در تمام دوران فعالیت ادبی‌اش تنها دو بار مصاحبه کرد. بار اول در سال ۱۳۹۱ و به بهانه‌ی انتشار زندگی‌نامه‌ی نیما یوشیج و بار دوم در سال ۱۳۹۲ و دو سال پیش از مرگش. هر دوی این مصاحبه‌ها با حامد داراب صورت گرفتند.

        نمایشنامه‌ی ماجرای دیوید نیوسام بخشی حقیقت و بخشی خیال است. داستان این کتاب در بیست‌وسوم اکتبر ۱۹۷۹ شروع می‌شود. محمدرضاشاه در بیمارستانی در نیویورک پذیرش می‌شود. پرستاری نواری پلاستیکی با نام دیوید نیوسام دور مچ او می‌بندد و این مچ‌بند تا پایان اقامت او در نیویورک در دستش باقی می‌ماند. تمام گزارش‌های پزشکی با این نام نوشته می‌شوند. پزشکان تشخیص می‌دهند که او مبتلا به سرطان شده و به دلایلی سیاسی به همراه همسرش فارو از بیمارستان به تیمارستان منتقل می‌شود. دیوید نیوسام یا همان محمدرضاشاه در آن تیمارستان با شخصیت‌های سیاسی مهمی مانند ادوارد ویلسون، کارتر، دنیس رایت و… در مورد مسائل مذهبی و سیاسی به بحث و گفت‌وگو می‌پردازد. اسلامیه در این نمایشنامه بیشتر روی گفت‌وگوی خیالی دیوید نیوسام با این اشخاص تمرکز دارد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب ماجرای دیوید نیوسام