کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %10
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        از خنده مردن

        0 (0)
        قیمت:
        65,000 تومان 58,500 تومان

        مشخصات کتاب از خنده مردن

        تعداد صفحات
        103 صفحه
        شابک
        9789644486340
        سال انتشار
        1395
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب از خنده مردن

        مجموعه شعر از خنده مردن اثر علیرضا پورمسلمی است. این کتاب در سال ۱۳۹۵ منتشر شد و حاوی اشعار پورمسلمی در سبک سپید است. مجموعه شعر مذکور به دو بخش تقسیم شده که بخش اول عنوان «کمی آب روان» را به خود اختصاص داده است. اشعار این بخش سروده‌های شاعر در فاصله‌ی سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲ هستند که در قالب شعر کوتاه سروده شده‌اند. دفتر دوم نیز «دو ساعت قبل از آغاز جهان» نام گرفته و حاوی شعرهای قدیمی‌تر اوست که به نسبت بخش اول، شعرهای بلندتری را در خود جای داده است. پورمسلمی این شعرها را مابین سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۰ سروده است.

        از خنده مردن در ۱۰۳ صفحه به چاپ رسیده و دارای ۲۴ شعر است. شعرهای مجموعه به لحاظ زبانی لحنی عامیانه‌تر دارند و با دوری از وضعیت‌های سخت‌نویسی که هم در شعر کلاسیک ما و هم در دهه‌های آغازین شعر نو رواج داشته است، سروده شده‌اند. پورمسلمی در شعر خاکستری این‌طور می‌نویسد: «بر جالباسی سه پیراهن است، یکی را بر‌می‌دارم، پیراهن خاکستری هر روز را، می‌مانند خیره به هم، تا مهمانی، تا عزا، دو پیراهن، بر جا، بر جالباسی»

        او در شعرهایش محتواهای روزمره را شکار می‌کند؛ دنبال واکاوی یا ساخت قلعه‌هایِ نوشتاری به‌ظاهر قوی و دور از گزند با سبک‌های قدیمی نیست. مثلاً در شعر تنیدگی می‌نویسد: «گاهی چنان تنیده‌ای به فضا، که تمام حواسم با توست، به عادت هر روز، آغوش آسانسور به رویم باز، جز من کسی نیست از قرار معلوم، اما، بوی عطر زنانه‌ای چنان پیچیده در اتاقک، که محو هوا می‌شوم تا دو طبقه بالاتر، حالا پیاده‌ام»

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر