کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %10
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران

        قیمت:
        155,000 تومان 139,500 تومان

        مشخصات کتاب طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران

        تعداد صفحات
        264 صفحه
        شابک
        9789644483516
        سال انتشار
        1393
        نوبت چاپ
        3
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران

        کتاب طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب‌ در ایران‌ اثر احمد اشرف و علی بنو‌عزیزی است. این کتاب را سهیلا ترابی فارسانی ترجمه کرده است. موضوع طبقات اجتماعی در ایران و نقش آنان در تحولات اجتماعی و سیاسی از حوزه‌های جالب و موردتوجه دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ، جامعه‌شناسی و دیگر رشته‌های علوم انسانی است. یکی از بهترین منابع مطالعه در این حوزه برای دانشجویان و طالبان علم کتاب طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران اثر احمد اشرف، نویسنده و جامعه‌شناس برجسته و استاد دانشگاه‌ کلمبیا و علی ‌بنوعزیزی، استاد و پژوهشگر کالج بوستون است.

        این کتاب متشکل از چند مقاله است. سه مقاله‌ی اول این اثر با عنوان «طبقات اجتماعی در ایران اسلامی دوره‌ی میانه»، «طبقات اجتماعی در دوره‌ی قاجاریه» و «طبقات اجتماعی در دوره‌ی پهلوی» به طبقات اجتماعی ایران در سه مقطع تاریخ میانه، دوره‌ی قاجاریه و عصر پهلوی می‌پردازد. مقاله‌ی چهارم، «اتحاد بازار و روحانیت: بنیان اجتماعی شورش‌ها و انقلاب‌ها» نام دارد. نویسندگان در این مطلب، به بازتاب ارتباط پویای بازار و روحانیت در جنبش‌های اعتراضی یک قرن گذشته در ایران می‌پردازند. مقاله‌ی دیگر، زیر عنوان «دولت، طبقات و روش‌های بسیج توده‌ها در انقلاب ایران» علاوه برتقسیم‌بندی زمانی انقلاب به پنج دوره، به بررسی نقش طبقات اجتماعی، زمان حضور در صحنه‌ی مبارزات و تعداد نفرات شرکت‌کننده می‌پردازد.

        مقاله‌ی آخر، «حکومت و مناسبات ارضی پیش و پس از انقلاب ایران»، شامل سه بخش است. بخش نخست به نیروی پیش‌برنده‌ی انقلاب سفید و برنامه‌های اصلاحات ارضی و بخش دوم به مناسبات ارضی و مبارزه برای زمین در طول انقلاب و در سال‌های ۱۳۵۶-۱۳۶۹ می‌پردازد و در پایان، سیاست‌های حکومتی و اصلاحات ارضی در دو دوره‌، مقایسه می‌شوند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران