کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        پنجه مخملی ها

        قیمت:
        300,000 تومان 285,000 تومان

        مشخصات کتاب پنجه مخملی ها

        ناشر
        تعداد صفحات
        369 صفحه
        شابک
        9786004903899
        سال انتشار
        1402
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب پنجه مخملی ها

        از نقاشی‌های دیواری مصر باستان گرفته تا فضای مجازی کنونی، تمام مشاهدات حکایت از این دارند که انسان گربه را تا مقام خدایی برکشیده است. اما گربهٔ خانگی فقط یکی از اعضای خانوادهٔ گربه‌سانان است که نزدیک به چهل گونه دارد. این کتاب شما را با تمام اعضای این خانواده آشنا می‌کند؛ از گربه‌های کوچک ۲ کیلوگرمی تا غول‌های ۲۵۰ کیلوگرمی. خواهید دید که گربه‌ها در چهارگوشهٔ جهان، از مناطق برفگیر گرفته تا بیابان‌های داغ، چه راه‌حل‌هایی برای مسائل زندگی یافته‌اند. چقدر با هم متفاوت‌اند و با این ‌حال در زیبایی و شکوه و پنهان‌کاری بسیار به هم شبیه‌اند. و در نهایت اینکه چه خطراتی آنها و زیستگاه‌شان را تهدید می‌کند. ضمناً به برخی از پرسش‌های همیشگی شما نیز پاسخ می‌دهد: چرا شیرهای نر یال دارند؟ آیا ببر سیاه وجود دارد؟ چرا جگوار آدمخوار نداریم؟ چگونه سگ‌ها می‌توانند به حفاظت از گربه‌ها کمک کنند؟ آیا نگهداری گربه در خانه باعث حساسیت می‌شود؟ چرا گربه‌ها نمی‌توانند گیاهخوار شوند؟ آیا گربه‌ها مزهٔ شیرینی را حس می‌کنند؟

        ملوین سان‌کوئیست استاد بازنشستهٔ گروه بوم‌شناسی و حفاظت حیات‌وحش در دانشگاه فلوریدا و عضو گروه متخصصان گربه‌سانان در اتحادیهٔ جهانی حفاظت طبیعت (IUCN) است. فیونا سان‌کوئیست دربارهٔ طبیعت برای خوانندهٔ عمومی می‌نویسد. او و همسرش فیونا با هم ببر، پلنگ، گربهٔ طلایی آسیایی، و گربهٔ پلنگی را در آسیا، یوز و گربهٔ طلایی افریقایی را در افریقا و جگوار، شیر کوهی، پلنگچه، وشق سرخ، و گربهٔ شیلی را در امریکا و در زیستگاه طبیعی‌شان بررسی کرده‌اند.

        امروزه گربه‌های اهلی در میلیون‌ها خانه یکی از اعضای خانواده به شمار می‌آیند. اما آنها تا چه اندازه هنوز نمایندهٔ نیاکان وحشی خود هستند، گونه‌هایی که جثه‌شان از ببر غول‌پیکر تا گربهٔ شنی کوچک‌اندام متغیر است؟ این کتاب را بخوانید تا بدانید. این معتبرترین منبع دربارهٔ تمام انواع گربه‌سانان است.

        جورج شالر، نویسندهٔ گوزن و ببر (۱۹۶۷)، شیر سرنگتی (۱۹۷۲)

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب پنجه مخملی ها