کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        تغییر روایت

        0 (0)
        قیمت:
        119,000 تومان 113,050 تومان

        مشخصات کتاب تغییر روایت

        تعداد صفحات
        188 صفحه
        شابک
        9786225850422
        سال انتشار
        1402
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب تغییر روایت

        چگونه می توان نهادها، سازمان ها، فرهنگ ها و جوامع را متحول کرد درحالی که آن ها برای حفظ هنجارهای موجود، افراد را تحت فشار قرار می دهند؟ چگونه می توانیم دربرابر کنترل نهادهایی که در حال تغییر آن ها هستیم، مقاوم باشیم؟ واقعیت این است: هر روایت تازه ای باید با روایت های موجود وارد مبارزه شود تا بتواند جای پایی برای خود فراهم کند. با آزمودن چگونگی ایجاد روایت ها و نحوه شکل گیری و نهادینه شدن آن ها در می یابیم چگونه روایت های تازه ای را ایجاد و اجرا کنیم.
        اما روایت چیست؟ روایت ها بیان می کنند که اتفا قها چگونه رخ داده اند یا چگونه باید رخ می دادند؛ روایت ها نمایانگر درک ما از واقعیت هستند؛ روای تها ماهیت چیزها را تعیین می کنند و یا مسائل را آنگونه نشان می دهند که ما دوست داریم باشند! به بیان ساده روایت ها به ما می گویند: «اگر این کار را انجام بدهیم، آن اتفاق می افتد.»
        هانس هانسن استاد دانشگاه تکنولوژی تگزاس است. او در کتاب «تغییر روایت» نشان می دهد که چگونه روایت ها، زندگی روزمرۀ ما را شکل می دهند و چگونه می توانیم روایت های جدیدی برای اعمال تغییرات مثبت بسازیم. نویسنده کتاب برای ترسیم مدل تغییر روایت داستان دور از انتظار و جالبی را از «گروه مبارزه با مجازات اعدام در تگزاس» برایمان تعریف می کند که باعث شدند در اجرای مجازات اعدام تغییرات بسیار بزرگی در تگزاس انجام شود. او با بررسی روایت های موجود در برخی جوامع توانست به یک «مدل روایی» برسد که برای ایجاد تغییرات ساختاری در زندگی فردی و اجتماعی بسیار مؤثر است.
        هانسن ابزارهایی ایجاد کرده است که شما برای هر نوع تغییر بزرگ مانند: «ایجاد یک فرهنگ جدید در سازمان یا گروه خود، خلق یک راهبرد ملموس برای یک جنبش اجتماعی و یا برای ایجاد تغییرات فردی» به آنها نیاز دارید. «مدل تغییر روایت» همان اندازه که در تغییرات فردی مؤثر است در تغییرات اجتماعی نیز کاربرد دارد. از آن جایی که این مدل بر توضیح چگونگی شکل گرفتن تغییر به صورت طبیعی استوار است، شما می توانید علاوه بر «درک تغییر و نحوه شکل گرفتن کارها»، از آن برای «ایجاد روش های جدید» نیز استفاده کنید.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب تغییر روایت