کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        3
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        2

        زندگی واسیلی

        قیمت:
        230,000 تومان 218,500 تومان

        مشخصات کتاب زندگی واسیلی

        ناشر
        تعداد صفحات
        168 صفحه
        شابک
        9786002538840
        سال انتشار
        1402
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب زندگی واسیلی

        قصۀ داغ‌دیدگی، اندوه، شوربختی و هول و تنهایی. کتاب «زندگی واسیلی»، با عنوان اصلی Жизнь Василия Фивейского، رمانی است از لیانید آندری‌یِف، داستان‌نویس چیره‌دست اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم روسیه.
        آندری‌یِف استاد نوشتنِ درد و رنج و کابوس و وحشت و فاجعه است و در کتاب «زندگی واسیلی» نیز هنرمندانه و ماهرانه این مهارت خود را به نمایش می‌گذارد و تصویری وحشتناک و اندوهبار از درد و داغ و تنهایی ترسیم می‌کند.
        چنانکه که در یادداشت ابتدای ترجمۀ فارسی کتاب «زندگی واسیلی» به نقل از خاطرات ماکسیم گورکی آمده است، جرقۀ نوشتن این رمان پس از بحثِ گرمی دربارۀ سالکان و دست‌نوشته‌های اعتراف‌گونۀ کشیشی به نام آلکساندر آپالوف در ذهن آندری‌یِف خورده است.
        گورکی در خاطراتش در وصف کتاب «زندگی واسیلی» آندری‌یِف می‌نویسد: «آندری‌یِف در این رمان تکان‌دهنده نیز مثل همیشه با لمس حادترین و دردناکترین اسرار حیات، هرآن‌چه را تمنای روحیۀ خاصش بود، درلحظه به چنگ آورده است.»
        همچنین آلکساندر بلوک در وصف احساس خود نسبت به کتاب «زندگی واسیلی» نوشته است: «هنوز هم تشنجی را که هنگام خواندن زندگی واسیلی در آن شب بارانی پائیز به من دست داد، با همۀ وجود حس می‌کنم».
        آنتون چخوفِ بزرگ نیز کتاب «زندگی واسیلی» را کمی پیش از مرگش خوانده بوده است. اُلگا کنیپر دربارۀ واکنش چخوف به این رمان، بعد از اینکه آن را تمام کرده، گفته است: «من را صدا کرد و با حالتی فریبنده و انگاری شاد، درحالی‌که یک‌چشمی خیره مانده بود، گفت: "هیچ می‌دانی چه وحشتی الآن به جانم افتاد؟ وای، چه کابوسی بود، این رمان".»
        متن اصلی رمان «زندگی واسیلی» اولین بار در سال 1904 در اولین ویژه‌نامۀ مجلۀ «دانش» منتشر شده است.

        الهه پناهنده
        1402/6/6
        جالب بود واقعا وحشتناک بود ولی من جوری ک با کتابای بیدگل ارتباط میگیرم با این نتونستم ارتباط بگیرم. با اینکه تو یک سبک و سیاق بودن، اگر همین کتابو بیدگل منتشر میکرد جوری باهاش اشک میریختم ک خدا میدونه ولی پارسه کلا نشر نچسبیه درنتیجه داستان قشنگ بود ولی من نتونستم درونیش کنم. شماهم بخونید احتمال زیاد خوشتون میاد.
        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب زندگی واسیلی