کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        بازنگری ها

        تاملاتی در باب قرن فراموش شده ی بیستم
        0 (0)
        قیمت:
        530,000 تومان 503,500 تومان

        مشخصات کتاب بازنگری ها

        ناشر
        تعداد صفحات
        635 صفحه
        شابک
        9786220110705
        سال انتشار
        1402
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب بازنگری ها

        تأملاتی در باب قرن فراموش شده ی بیستم نقشه ی راهی است که ما را به فهمی از تاریخ میرساند که در عصر حاضر بیدرنگ به آن نیازمندیم.

        ما به عصر فراموشی قدم گذاشته ایم. بسیاریمان حتی بر این باوریم که تجارب ما هیچ نظیری ندارند؛ جهان ما جهان نویی است، مشت گذشته خالی است و چیزی نیست که بتوان از آن آموخت.

        تونی جات تاریخدان فقید امریکایی در این کتاب به مدد پیوند پرمناقشه ای که میان حوادث خطیر تاریخی برقرار می کند پیش چشممان میاورد که چه طور قربانی شدن حقایق تاریخی در مذبح افسانه ها فهم ما را از گذشته ناقص کرده و در نتیجه ما را بی دفاع تر از همیشه در معرض تکرار اشتباهات نیاکانمان قرار داده است.

        جات ابتدا به نقش ایده ها و مسئولیت روشنفکرانی نظیر آرتور ،کوستلر، پریمو لوی، مانس اشپربر، هانا آرنت آلبر کامو لویی، آلتوسر اریک هابسبام و ادوارد سعید در قبال نقاط عطف و رخدادهای مهم قرن بیستم می پردازد سپس حوادثی دوران ساز چون جنگ شش روزه ی اعراب و اسراییل بحران موشکی کوبا اضمحلال دولت تونی بلر در بریتانیا و دولتهای رفاه در اروپا، سیاست خارجی پوشالی امریکا در دوران کیسینجر تراژدی برخورد دولت آمریکا با روشنفکران هنرمندان و نویسندگان دموکرات به بهانه مبارزه با کمونیسم را زیر ذره بین میبرد تا در نهایت ما را از خطر درس نگرفتن از آزموده ها بیم دهد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب بازنگری ها