کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        واژه‌نامه‌ فنی (جیبی)

        قیمت:
        75,000 تومان 71,250 تومان

        مشخصات کتاب واژه‌نامه‌ فنی (جیبی)

        تعداد صفحات
        487 صفحه
        شابک
        ‎9644480848
        سال انتشار
        1393
        نوبت چاپ
        2
        قطع
        جیبی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب واژه‌نامه‌ فنی (جیبی)

        کتاب واژه‌نامه‌ فنی (انگلیسی ـ فارسی) نوشته‌ی غلامحسین صدری افشار؛ پژوهشگر، فرهنگ‌نویس و نویسنده‌ی ایرانی است.

        صدری افشار که در کودکی پدر و مادر خود را از دست داده و یتیم شده بود، در پرورشگاه زندگی می‌کرد. اما محمدرضا پهلوی در یک بازدید از پرورشگاه به استعداد او پی برده، او را منتقل می‌کند و شرایط تحصیل و پیشرفت را در اختیارش می‌گذارد. صدری افشار توانست اولین کتاب خود، وضع زندگی پرورشگاهی را در چهارده‌سالگی منتشر کند. او شغل‌های زیادی را تجربه کرد و در دوره‌ای از زندگی به شعرسرایی نیز رو آورد. تمام اشعار او پس از انقلاب در کتاب از «سرگردانی تا رهایی» جمع‌آوری شدند و به چاپ رسیدند.

        غلامحسین صدری افشار کار فرهنگ‌نویسی را از سال 1345 در خانه‌ی فرهنگ ایران و با کتاب مخزن‌الادویه شروع کرد. او تا آخر عمر به این کار مشغول بود؛ هر چند که در کنارش کار ترجمه و ویرایش نیز انجام می‌داد. صدری افشار در سال 1380 فرهنگ زبانزدهای فارسی را به چاپ رساند. زبانزد شامل متلک و خوشامدگویی و احوالپرسی می‌شود و با ضرب‌المثل متفاوت است. در نهایت این شخصیت ادبی به خاطر فرهنگ‌نامه‌هایی که نوشته است، شهرت بسیاری دارد. تعدادی از این فرهنگ‌نامه‌ها عبارت‌اند از: فرهنگ معاصر فارسی، فرهنگ فارسی اعلام، فرهنگ معاصر کوچک فارسی، فرهنگ‌نامه‌ی فارسی.

        از کارهای ترجمه‌ای این شخص می‌توان عناوین زیر را نام برد: از سنایی تا سعدی، مقدمه بر تاریخ علم، معماری ایران، تاریخ ریاضیات و … . از کارهای مهم ویرایشی او هم می‌توان به دو سند از انقلاب مشروطه و مآثر‌السلطانیه اشاره کرد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب واژه‌نامه‌ فنی (جیبی)