کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        هگل

        قیمت:
        180,000 تومان 171,000 تومان

        مشخصات کتاب هگل

        تعداد صفحات
        144 صفحه
        شابک
        9786001740152
        سال انتشار
        1391
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        سایر
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب هگل

        این کتاب نخستین اثر از مجموعه ای ست که با عنوان «دفترهای سیاست مدرن» به همت نشر روزبهان منتشر می شود. این مجموعه قرار است متون اصلی متفکران سیاسی مدرن، از هابز تا مارکس، قرن ۱۷ تا ۱۹ را پوشش دهد. محمدمهدی اردبیلی که نامی آشنا در زمینه ترجمه در حوزه فلسفه و به خصوص آثاری درباره هگل است، دبیری این مجموعه را برعهده دارد و ترجمه نخستین کتاب آن را نیز خود برعهده گرفته است.

        کتاب حاضر شامل پنج متن منتخب از هگل است که سعی شده حتی الامکان دوره های متفاوت اندیشه سیاسی این فیلسوف را در بر بگیرد. متن نخست به نوشته ای سیاسی سیاسی از هگل جوان اختصاص دارد با عنوان «روسای دادگاه می بایست توسط مردم انتخاب شوند»، که آشکارا واکنشی ست به مسائل سیاسی روز.

        متن دوم مربوط به هگل در دوره های میانی و بخشی است از پدیدار شناسی روح. متن سوم و چهارم نمونه هایی ست از رویکرد سیاسی هگل متاخرند که شامل سخنرانی های مشهور وی در برلین است. فصل آخر نیز از دست گفتارهای فلسفه دین استخراج شده که هگل تنها چند ماه پیش از مرگش ایراد کرده بود و بخشی از کتاب پدیدارشناسی روح است. فصل سوم و چهارم به رویکرد سیاسی هگل متاخر اختصاص دارد که سخنرانی مشهور وی در افتتاحیه ورودش به دانشگاه برلین را شامل می شود. فصل آخر کتاب نیز تحت از درسگفتارهای فلسفه دین استخراج شده است که هگل تنها چند ماه پیش از مرگش ایراد کرده بود.

        مترجم کتاب علاوه بر مقدمه ای که در مورد دفترهای سیاست مدرن نوشته، مقدمه ای کم و بیش مفصل نیز درباره خود این کتاب نوشته است او در این نوشته می کوشد بر مبنای نظریات و موضع گیری های مختلف هگل در دوره های زمانی گوناگون به این نتیجه برسد که هگل راستگرایی محافظه کار است یا چپگرا (انقلابی فرض کردن هگل البته از آن محالاتی ست که ما فقط برای جوری وزن تیتر نوشته آوردیم وگرنه همان چپگرا فرض کردن هگل را هم مترجم کتاب و نویسنده مقدمه به اندازه کافی خودفریبانه عنوان کرده است!). درواقع این فرض چپگرایی قرار نیست روی تمایلات راستگرایانه و حمایت های هگل از سلطنت در پروس سرپوش بگذارد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب هگل