کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        مروری بر پنجاه سال باستان شناسی ایران

        ناموجود

        مشخصات کتاب مروری بر پنجاه سال باستان شناسی ایران

        شابک
        9649652728
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب مروری بر پنجاه سال باستان شناسی ایران

        سرگذشت و تاریخچه باستان‌شناسی ایران، با دوره‌ی زمانی که تا کنون هنوز صد سال نشده، شامل موارد فراوان و متنوعی است. این موارد از جنبه‌های مختلف و تاجهت‌های گوناگون را شامل می‌شوند؛ از جمله اخبار تاریخی، داستان‌های واقعی، فعالیت‌های مرتبط با یافته‌یابی‌ها، تجارت‌های باستانی، مطالبه‌ی علمی، تحقیقات مختلف، حفاظت و حفاری‌های باستانی، تشکیل جلسات و موسسات باستان‌شناسی در داخل و خارج، تأسیس موزه‌ها، مرمت آثار باستانی و مکان‌های تاریخی و بسیاری موارد دیگر.

        این کتاب به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود: در بخش اول، ماجراها و رویدادهای مرتبط با باستان‌شناسی ایران از گذشته تا کنون را تشکیل می‌دهند. در این قسمت، نگاهی به اخبار و داستان‌های تاریخی، فعالیت‌های گنج‌یابی، تجارت عتیقه، تبادلات غیرقانونی، حفاری‌های علمی، بازرسی‌های باستان‌شناسی از سوی اعضای ایرانی و خارجی، تشکیل مجموعه‌های خصوصی، تأسیس موزه‌ها و حفاظت و مرمت آثار باستانی می‌شود. همه این موارد، ارتباط‌های چندجانبه‌ای را به وجود آورده‌اند که در این کتاب به بررسی جزئیات و تأثیرات مثبت و منفی این ارتباط‌ها می‌پردازیم.

        در بخش دوم، ما مجموعه‌ی پنجاه ساله باستان‌شناسی ایران را با دقت و اختصاص به نگاه می‌گیریم. این دوران، با آغاز تشکیلات باستان‌شناسی در کشور از سال 1339 شمسی و شروع همکاری نویسنده با این تشکیلات تا به امروز پیگیری شده است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب مروری بر پنجاه سال باستان شناسی ایران