کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        فیزیک اگزیستانسیال

        قیمت:
        235,000 تومان 223,250 تومان

        مشخصات کتاب فیزیک اگزیستانسیال

        تعداد صفحات
        272 صفحه
        شابک
        9786227124569
        سال انتشار
        1402
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب فیزیک اگزیستانسیال

        نه‌تنها ما در حال حاضر قادر به توضیح منشأ کیهان نیستیم، بلکه مشخص نیست که اصلاً در آینده به چنین توضیحی دست پیدا ‌کنیم. این مفهوم که جهان‌های بسیاری درون ذرات وجود دارند و یا ایده خودآگاه بودن جهان هستی درست مثل این ایده که جهان ما یک شبیه‌سازی کامپیوتری است را هنوز نمی‌توان با علم اثبات کرد. از سوی دیگر، نظریه خودآگاه بودن جهان را نیز نمی‌توان به‌طور کامل کنار گذاشت.

        هوسنفلدر برخلاف بسیاری از نویسندگان علمی دیگر، به بررسی آن دست از ایده‌های معنوی می‌پردازد که با فیزیک مدرن و علم سازگار است… چراکه نه؟شایسته‌ترین حوزه علم که می‌تواند به این پرسش‌ها پاسخ دهد فیزیک است. او با گسترش حوزه تمرکز خود، به بررسی موضوعات مختلفی از خدا و معنویت و اراده آزاد تا خودآگاهی جهان، دوگانه‌انگاری (جدا بودن یا نبودن ذهن از بدن)، نظریه مه‌بانگ در مورد آغاز کیهان، وجود احتمالی جهان‌های موازی و ایده زندگی ما در یک شبیه‌سازی رایانه‌ای می‌پردازد… آن دسته از خوانندگانی که نمی‌دانند چگونه یک توضیح خوب علمی را از توضیح بد تشخیص دهند، اکنون می‌توانند به «فیزیک اگزیستانسیال» مراجعه کنند.

        هوسنفلدر در این کتاب بی‌نظیر و ژرف از نگاه فیزیک به بزرگ‌ترین پرسش‌های بشر پاسخ می‌دهد: آیا گذشته هنوز وجود دارد؟ آیا جهان هستی برای ما ساخته شده است؟ آیا جهان هستی فکر می‌کند؟ آیا فیزیک، اراده آزاد را رد کرده است؟ آیا ما فقط کیسه‌ای از اتم هستیم؟ آیا نسخه‌های کپی از ما وجود دارد؟ و… فیزیک اگزیستانسیال به به انواع پرسش‌هایی که علم امروز می‌تواند و نمی‌تواند به آن‌ها پاسخ دهد، می‌پردازد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب فیزیک اگزیستانسیال