کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        فمینیست مالی

        0 (0)
        قیمت:
        259,000 تومان 246,050 تومان

        مشخصات کتاب فمینیست مالی

        تعداد صفحات
        306 صفحه
        شابک
        9786225816619
        سال انتشار
        1402
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب فمینیست مالی

        توری دانلَپ، مدرس امور مالی، زنی پیشرو در زمینه‌ی کارآفرینی و توانمندسازی زنان، موسس و مدیر شرکت "اولین صد هزار دلارش" و تهیه‌‌کننده‌ی پادکستی پرمخاطب در این زمینه است.
        دانلپ با بررسی زندگی کاری خود و بیان تجربیاتش از قرارگیری در موقعیت‌های شغلی استرس‌زا، سمی و نابرابر، چگونگی خروج از آن موقعیت، برنامه‌ریزی مالی و تدوین آن راهکارها به‌عنوان ساختاری قابل استناد و قابل ارائه برای دیگر زنان را به‌پیش برده است. او پس از فارغ‌التحصیلی از کالج و استخدام در یک شرکت، برای اولین‌بار با ساختار نابرابر اقتصادی علیه زنان و تسلط نظام مردسالارانه در محیط‌های کاری روبه‌رو شد و انزوا و اضطرابی روزمره را تجربه کرد. او تصمیم گرفت که با اتکا بر ساخت یک برنامه‌ریزی صحیح مالی، آینده‌ای ورای از وضعیتِ روزمره‌اش را خلق کند. دانلپ، متوجه شد که چگونه سیستم سرمایه‌داری، نیروی کار زنان را در اختیار می‌گیرد و در قبال آن، دستمزدی ناچیز و به‌دور از پیشرفت شغلی را برای آنان رقم می‌زند.

        این کتاب از مهم‌ترین کتاب‌های توانمندسازی زنان در امور مالی است. زنانی که به‌دنبال استقلال مالی و خروج از سلطه‌ی فرهنگ مردسالارانه در زندگی خود هستند. به‌ویژه‌ در جامعه‌ی ما که ید طولانی در تقویت و تثبیت سیاست‌های متکی برنابرابری و تبعیض ساختاری داشته است و زنان، تبعات زندگی در یک نظام مردسالارانه را در تمامی وجوه زندگی خود، تجربه می‌کنند. این کتاب، فرصتی برای مطالعه و آگاهی از تجارب زنانی در کشورهای مختلف است. زنانی که اگرچه در جغرافیا و مناسبات مالی متفاوتی زیست کرده‌اند، اما در همان شاکله‌ی اجتماعی نیز توانستند علیه سیاست‌های منزوی‌سازی زنان بایستند و کنترل زندگی اقتصادی و فردی خود را در دست بگیرند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب فمینیست مالی