کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        سرمایه داری مرد

        قیمت:
        230,000 تومان 218,500 تومان

        مشخصات کتاب سرمایه داری مرد

        ناشر
        تعداد صفحات
        260 صفحه
        شابک
        9786222345570
        سال انتشار
        1403
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب سرمایه داری مرد

        کتاب سرمایه‌‌داری مرد آخرین اثر اقتصاددان یونانی یانیس واروفاکیس است. وی برای مدت ۱۵ سال استاد اقتصاد در دانشگاه‌های متعددی در بریتانیا استرالیا و آمریکا بوده است.
        یانیس واروفاکیس پس از کتاب حرف‌هایی با دخترم درباره‌ی اقتصاد، اینک در سرمایه‌داری مرد به گفتگو با پدرش می‌نشیند تا به سؤال خطیر او درباره‌ی سقوط نظام سرمایه‌داری پاسخ دهد. او اعتقاد دارد که سرمایه‌داری اکنون مرده است به این معنا که پویائی‌هایش دیگر بر اقتصادهای ما حکم نمی‌راند و این نقش به فئودالیسم فناورانه (تکنوفئودالیسم) واگذار شده است. این اقتصاددان یونانی با داستان‌سرائی عالی نشان می‌دهد که آنچه سرمایه‌داری را به قتل رساند خود سرمایه بود ولی سرمایه از نوع فضای ابری. در عصر اقتصادی جدید صاحبان فناوری‌های بزرگ به اربابان فئودال جهان تبدیل شده‌اند و ما نیز به جایگاه پیشین‌مان در عصر فئودالیسم به‌عنوان رعیت باز گشته‌ایم و با هر کلیک و اسکرول بر ثروت و قدرت طبقه‌ی حاکم می‌افزائیم.

        یانیس واروفاکیس سال ۱۹۶۱ در آتن به دنیا آمد. او سال‌ها مشغول تدریس اقتصاد در دانشگاه‌های بریتانیا، استرالیا و آمریکا بود تا اینکه در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان وزیر اقتصاد یونان به شهرت جهانی رسید. این سیاست‌مدار چپ‌گرا یکی از بنیان‌گذاران جنبش بین‌المللی و مردمی DiEM25 است و در دوره‌ی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ رهبری این حزب را در پارلمان یونان به عهده داشت. او اکنون استاد اقتصاد دانشگاه آتن است. ازجمله آثار و اروفاکیس که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند می‌توان به کتاب پرفروش «حرف‌هائی با دخترم درباره‌ی اقتصاد ریاضت اقتصادی»، «اکنونی دیگر» «مینوتار جهانی» و جدیدترین اثرش «سرمایه‌داری مرد» اشاره کرد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب سرمایه داری مرد