کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        هانا آرنت و آیزایا برلین

        0 (0)
        ناموجود

        مشخصات کتاب هانا آرنت و آیزایا برلین

        ناشر
        تعداد صفحات
        416 صفحه
        شابک
        9786002539175
        سال انتشار
        1403
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب هانا آرنت و آیزایا برلین

        شرح اختلاف فکری دو متفکر برجستۀ قرن بیستم. کتاب «هانا آرنت و آیزایا برلین: آزادی، سیاست و انسانیت»، با عنوان اصلی Hannah Arendt and Isaiah Berlin: Freedom, Politics and Humanity، کتابی‌ست دربارۀ اختلاف فکری هانا آرنت و آیزایا برلین و ریشه‌ها و بنیان‌ها و وجوه شخصی و نظری این اختلاف.
        کِی هیروتا در کتاب «هانا آرنت و آیزایا برلین» فلسفۀ سیاسی و تاریخ روشنفکری را به‌هم می‌آمیزد و، از خلال بررسی اختلاف نظر شدید هانا آرنت و آیزایا برلین، به بررسی مهمترین موضوعاتی می‌پردازد که این دو متفکر را به‌هم پیوند می‌زند و درعین‌حال از هم جدایشان می‌کند و در نقطۀ مقابل هم قرارشان می‌دهد؛ موضوعاتی چون ماهیت تمامیت‌خواهی، شَر، هولوکاست، عاملیت انسانی و مسئولیت اخلاقی، دموکراسی امریکایی، امپریالیسم بریتانیا و انقلاب مجارستان و نیز پرسش از معنای آزادی و انسان‌بودگی که آرنت و برلین بیش از هر چیز دیگر بر سرِ آن اختلاف نظر داشتند و این پرسش در مرکز اختلافات فکری آن دو بود.
        کتاب «هانا آرنت و آیزایا برلین» نه‌فقط کتابی دربارۀ اختلاف نظر دو متفکر، که درباب تعدادی از کلیدی‌ترین مسائل سیاسی مطرح در قرن بیستم نیز هست. این کتاب، علاوه بر اینکه بر گوشه‌ای از تاریخ اندیشۀ سیاسی قرن بیستم نور می‌تاباند، درس‌هایی هم برای اندیشۀ سیاسی عصر حاضر در بر دارد و نشان می‌دهد که چرا دیدگاه‌های یکسره متفاوت هانا آرنت و آیزایا برلین در حوزۀ سیاست و تاریخ و فلسفه همچنان دارای اهمیت زیادی هستند.
        متن اصلی کتاب «هانا آرنت و آیزایا برلین» اولین بار در سال 2021 منتشر شده است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب هانا آرنت و آیزایا برلین