کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        ساده و آشنا برای کمانچه

        0 (0)
        قیمت:
        200,000 تومان 190,000 تومان

        مشخصات کتاب ساده و آشنا برای کمانچه

        ناشر
        تعداد صفحات
        62 صفحه
        شابک
        9789641225904
        سال انتشار
        1403
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رحلی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب ساده و آشنا برای کمانچه

        در نوشتن متدهای نوازندگی برای سازهای ایرانی، تلاش بر این است که از همان ابتدای کار، نشانه‌ها و نغمه‌نگاری‌ها و نهایتا ملودی‌ها و آهنگ‌ها، با نگاه بر اصول تئوریک موسیقی کلاسیک ایران، دستگاه‌ها و ردیف موسیقی ایران و موسیقی مقامی و نواحی ایران صورت بگیرد. در کتاب «ساده و آشنا برای کمانچه» این اتفاق صورت گرفته است.
        مهدی آذرسینا آهنگساز و کمانچه‌نواز و ردیف‌دان، در سال ۱۳۲۳ در زنجان به دنیا آمد. در اوایل دوره‌ی دبیرستان نوازندگی ویولن را شروع کرد. بعد از دبیرستان به تهران آمد و در کلاس‌های آزاد هنرستان موسیقی ملی شاگرد کلاس رحمت‌الله بدیعی شد. از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته‌ی موسیقی فارغ‌التحصیل شد. موسیقی دستگاهی را در محضر داریوش صفوت و نورعلی برومند فرا گرفت و نوازندگی کمانچه را نزد بهاری در دانشگاه آغاز کرد.
        آلبوم کمانچه‌نوازی «چلیپا» را که اولین اثر در نوع خود برای موسیقی ایران بود، در ۱۳۶۳ منتشر کرد. در سال ۱۳۷۲ «شیوه‌ی کمانچه‌نوازی» را که برای چهار دوره‌ی آموزشی تألیف کرده بود به همراه آلبوم دوساعته‌ی «شورآفرین» با عنوان «گنجینه‌ی فرهنگ و موسیقی سروش» منتشر کرد.
        چند سال بعد «آثاری از استاد بهاری» را تألیف کرد که به همراه آلبوم دوساعته از اجراهای استاد بهاری توسط انتشارات سروش منتشر شد. پس از آن «موسیقی سنتی ایران/ ردیف میرزا عبدالله-برومند» را به‌صورت کتاب و اجرای با کمانچه منتشر کرد. و این ‌بار نیز انتشارات سروش چاپ نفیسی از کتاب و آلبوم شش‌ساعته‌ی ردیف را در پنج‌هزار دوره در اختیار مشتاقان موسیقی قرار داد.
        در سال‌های بعد، از مهدی آذر سینا دو مجموعه‌ی کتاب و موسیقی برای کودکان منتشر شد. کتاب دوجلدی «از متد ارف تا چهارگاه» (انتشارات سوره مهر) و مجموعه‌ی چهار جلدی «موسیقی برای کودکان» توسط موسیقی عارف.
        آخرین کتاب آذرسینا به نام «تننای شعر سپید» مانند سایر آثار او توسط شرکت انتشارات سروش منتشر شده است.
        حاصل پنجاه سال تلاش بی‌وقفه‌ی آذرسینا، علاوه‌بر آثار ذکرشده، آهنگسازی‌ها، تشکیل گروه‌های موسیقی ایرانی، برگزاری کنسرت‌های مختلف و ارائه‌ی مقاله‌ها و سخنرانی‌های بسیار بوده است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب ساده و آشنا برای کمانچه