کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        ویجر

        قیمت:
        298,000 تومان 283,100 تومان

        مشخصات کتاب ویجر

        تعداد صفحات
        304 صفحه
        شابک
        9786225734463
        سال انتشار
        1403
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب ویجر

        سال 1738، و در گیرودار رقابت اسپانیا و بریتانیا برای سلطه بر منابع جهان، رابرت جنکینز، ناخدای بریتانیاییِ کشتی‌های بازرگانی، ادعا کرد که افسری اسپانیایی به کشتی او هجوم برده و، به اتهام قاچاق، بار شکر او را ضبط کرده و گوشش را بریده. جنکینز به مجلس رفت، گوش بریدۀ خود را که در سرکه نگه داشته بود نشان داد و دادخواهی کرد. مردم و سیاستمداران برای جبران این خفت فریاد خون‌خواهی سردادند: گوش دربرابر گوش. بدین‌ترتیب، حکام بریتانیا نقشه‌ای برای بزرگ‌ترین یورش آبی‌خاکی تاریخ طراحی کردند تا قطب‌های اصلی ثروت اسپانیا را غارت کنند.

        اما عملیات سرّی دیگری هم در کار بود: قرار بود کشتی ویجر، به‌همراه شش کشتی دیگر و با حدود دوهزار نیرو، به آن‌سوی اقیانوس برود و گالئون اسپانیایی، بزرگ‌ترین گنجینۀ شناور جهان، را توقیف کند، 23 اوت 1740 این ماجراجویی زیرکانه آغاز شد، اما دیگر کسی خبری از ویجر و مردانش نشنید.

        دیوید گرن، یکی از نویسندگان برجستۀ معاصر و برندۀ جایزۀ ادگار آلن پو، روایتی عمیق، تکان‌دهنده و نفس‌گیر از سرگذشت ویجر و مردانش خلق کرده است. او زوایای تازه‌ای از این داستان پررمزوراز را روشن می‌کند و با ظرافت و موشکافی صحنۀ پیچیده‌ای از نبرد امپراتوری‌ها، آرمان‌ها و نقشه‌های بی‌حساب و تلاش برای ساختن روایت پیروز را پیش چشم می‌آورد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب ویجر