کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        مواد مغذی و عملکرد سیستم ایمنی

        قیمت:
        249,000 تومان 236,550 تومان

        مشخصات کتاب مواد مغذی و عملکرد سیستم ایمنی

        ناشر
        تعداد صفحات
        153 صفحه
        شابک
        9786003559202
        سال انتشار
        1403
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رحلی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب مواد مغذی و عملکرد سیستم ایمنی

        تغذیه نقش اساسی در حفظ سلامتی دارد. با مشاهده‌ی اثرات سوءتغذیه، ارتباط بین مواد مغذی و عملکرد ایمنی آشکار می‌گردد و این امر منجر به نقص ایمنی ثانویه می‌گردد.
        همچنین برای چندین دهه به‌خوبی شناخته شده است که کمبود ویتامین و مواد معدنی می‌تواند منجر به افزایش حساسیت به بیماری‌های عفونی شود.
        در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های انجام‌شده در مطالعات بالینی و تجربی، مبنای علمی تأثیر مواد مغذی بر سلول‌های ایمنی را فراهم کرده است. اثرات ریزمغذی‌ها، پروبیوتیک‌ها و پری‌بیوتیک‌ها بر روی سیستم ایمنی بیشتر براساس داده‌های حاصل از مطالعات تجربی در مدل‌های حیوانی است، مگر اینکه خالف آن مشخص شده باشد.
        این زمینه‌ی تحقیقاتی با افزایش پیچیدگی‌ها، پیشرفت کرده است که شامل دانش پیشرفته در ایمنی‌شناسی، زیست‌شناسی مولکولی و سلولی است.
        کتاب مواد مغذی و عملکرد ایمنی برای دانشجویان رشته‌ی تغذیه یا رژیم درمانی می‌باشد که برای اولین بار درحال یادگیری سیستم ایمنی هستند.

        در کتاب حاضر مقدمه‌ای اساسی برای اجزا و عملکردهای سیستم ایمنی، تأثیر ریزمغذی‌ها بر عملکرد سیستم ایمنی، پیوند بین التهاب و بیماری‌ها و اینکه چگونه اسیدهای چرب غیراشباع می‌توانند در رفع التهاب نقش داشته باشند، نحوه‌ی‌ برخورد سیستم ایمنی با آلرژن‌های غذایی، پاسخ‌های ایمنی خاص در دستگاه گوارش و تأثیر مصرف پروبیوتیک بر سیستم ایمنی، نقش تغذیه و رژیم غذایی در بیماری‌های خودایمنی، تاثیر تغذیه و رژیم غذایی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و حمایت‌های ایمنی تغذیه‌ای از بیماران سرطانی، اثرات فعالیت ورزشی بر سیستم ایمنی و حمایت ایمنی تغذیه‌ای برای سالمندان و بیماران بدحال در فصول 10گانه ‌تشریح شده است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب مواد مغذی و عملکرد سیستم ایمنی