کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %10
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        1

        نوشتن برای صحنه

        0 (0)
        قیمت:
        385,000 تومان 346,500 تومان

        مشخصات کتاب نوشتن برای صحنه

        ناشر
        تعداد صفحات
        379 صفحه
        شابک
        9786223130311
        سال انتشار
        1403
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب نوشتن برای صحنه

        نوشتن برای صحنه از ابتدای کار خیالتان را راحت می‌کند: اگر می‌خواهید نمایشنامه بنویسید باید بدانید فرمول جادویی‌ای در کار نیست و نویسندگی بیش از هر چیز مهارتی است که باید آموخت. از اینجاست که تازه ماجرا آغاز می‌شود: برای نوشتن هیچ‌ راهی جز تمرینِ نوشتن وجود ندارد.

        | لیروی کلارک در این کتاب که در بسیاری از دوره‌های نمایشنامه‌نویسی آمریکا تدریس می‌شود، تعارفات مرسوم را کنار می‌گذارد و با جدیت و درعین‌حال دلسوزیِ یک استاد واقعی از واقعیت‌های دنیای تئاتر می‌گوید، از چندوچون نوشتن برای صحنه و فرایند شناخته‌شدن به‌عنوان یک نمایشنامه‌نویس. اما همچون هر معلم خوبی برای دشواری‌های مسیر پیشنهادها و تمرین‌هایی ارائه می‌کند که هم به کار نویسندگان تازه‌کار می‌آید هم کسانی که در نیمۀ راه نویسندگی‌اند و هم آنها که مدت‌هاست به‌شکل حرفه‌ای می‌نویسند.

        | بخش‌های مختلف این کتاب از راهنمایی‌های آن برای خلق طرح داستانی، چارچوب نظری، خلق کاراکتر، دیالوگ‌نویسی و ساخت مونولوگ گرفته تا مثال‌های متعددش از آثار بزرگ تاریخ تئاتر همه به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا به صدای نویسنده مجال بروز دهند و، علاوه بر هنرجویانِ نمایشنامه‌نویسی، برای علاقه‌مندان به نوشتن هم توصیه‌های کاربردی و روشنگرانه‌ای دارند.

        | «متنی جامع‌تر از این کتاب سراغ ندارم. تمرین‌های پیشنهادیِ آن برای هنرجویان مبتکرانه‌اند و برای هرکسی که بخواهد مهارت‌های پرورش کاراکتر، جلب توجه و مشارکت مخاطب و خلق اثری تحسین‌برانگیز و زیبایی‌شناسانه را در خود تقویت کند کارآمد است.» (دیوید واگُنر، دانشگاه واشینگتن)

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب نوشتن برای صحنه