کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        HEDDA GABLER

        زبان انگلیسی
        0 (0)
        قیمت:
        145,000 تومان 137,750 تومان

        مشخصات کتاب HEDDA GABLER

        تعداد صفحات
        143 صفحه
        شابک
        9786228428789
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب HEDDA GABLER

        «هدا گابلر» اثر هنریک ایبسن، به‌عنوان یک کاوش قدرتمند و جاودانه در مورد پیچیدگی‌های طبیعت انسان، انتظارات اجتماعی و پیامدهای امیال خفه‌شده است. ایبسن، نمایشنامه‌نویس نروژی که به‌خاطر نمایش‌های روشن‌فکرانه‌ی شخصیت‌ها و نقد تند هنجارهای اجتماعی شهرت دارد، شاهکاری را خلق کرد که همچنان خوانندگان و مخاطبان را مجذوب خود می‌کند.
        نمایشنامه حول شخصیت معمایی و عنوانی خود، هدا گابلر، زنی که در محدوده‌ی انتظارات اجتماعی و آرزوهای برآورده نشده‌ی خود به دام افتاده است، می گذرد. درحالی‌که هدا تازه ازدواج کرده و از ماه عسل خود باز می‌گردد، ایبسن به‌طرز ماهرانه‌ای روایتی از تنش روانی و احساسات سرکوب‌شده را به تصویر می‌کشد که خواننده را در لبه‌ی صندلی خود نگه می‌دارد.
        هدا گابلر، شخصیتی جلوتر از زمان خود، علیه محدودیت‌های نقش خود به‌عنوان یک زن در یک جامعه‌ی محافظه‌کار، شورش می‌کند. ایبسن با استادی، پرتره‌ای از زنی می‌کشد که با محدودیت‌هایی که هنجارهای جنسیتی، ازدواج و انتظارات اجتماعی بر او تحمیل می‌کند دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. آشفتگی درونی هدا، خواسته‌ها و چهره‌ای که او حفظ می‌کند، منظره‌ی روان‌شناختی غنی ایجاد می‌کند که خوانندگان را به کاوش در اعماق شخصیت او دعوت می‌کند.
        درگیری مرکزی، حول اشتیاق هدا برای زندگی با قدرت و نفوذ می‌چرخد که به‌شدت در تضاد با خانواده‌ای است که جامعه برای یک زن از طبقه‌ی خود مناسب می‌داند. ایبسن روایتی می‌سازد که پیامدهای انتظارات اجتماعی بر آزادی فردی را بررسی می‌کند و خوانندگان را با احساس همدلی نسبت‌به مبارزات درونی هدا، رها می‌کند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار هنریک ایبسن

        کتاب‌های مرتبط با کتاب HEDDA GABLER