کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        اصول تمرین و آماده سازی ورزشکاران جوان

        قیمت:
        349,000 تومان 331,550 تومان

        مشخصات کتاب اصول تمرین و آماده سازی ورزشکاران جوان

        ناشر
        تعداد صفحات
        272 صفحه
        شابک
        9786003558878
        سال انتشار
        1403
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رحلی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب اصول تمرین و آماده سازی ورزشکاران جوان

        کتاب حاضر شامل چهار بخش اصلی است که هر بخش به موضوعات خاصی در حوزه‌ی طراحی و اجرای برنامه‌های تمرینی موثر برای ورزشکاران جوان می‌پردازد. این موضوعات شامل تمرینات ویژه‌ی جوانان، تغذیه و سیستم‌های انرژی، روش‌های تمرینی خاص، و تمرینات بدنی و روانی است. همچنین با هدف توسعه‌ی قدرت، سرعت، چابکی، و استقامت ورزشکاران جوان، تأکید زیادی بر تمرینات علمی و بهبود فیزیکی آن‌ها می‌شود.
        کتاب از چهار بخش تشکیل شده است:
        بخش اول به بررسی تمرینی ازجمله تأثیرات بلندمدت تمرین بر ورزشکاران جوان، دستورالعمل‌های این نوع از تمرینات، مراحل توسعه‌ی بلندمدت ورزشی و نیز بررسی آسیب‌های ورزشی ورزشکاران جوان می‌پردازد.

        بخش دوم به بررسی نیازهای تغذیه‌ای و تمرین سیستم‌های انرژی اختصاص دارد و اهمیت تغذیه در راستای فرایند رشد جسمانی و توسعه‌ی ورزشی ورزشکاران جوان را بررسی می‌کند و نکاتی را در قالب جداول ارائه می‌دهد.
        همچنین تجزیه و تحلیل نیازهای تمرینی ازجمله سیستم‌های انرژی و نیز روش‌های تمرینی مختلف برای تقویت این سیستم‌ها مطالب دیگر این بخش را تشکیل می‌دهد.

        شاید مهم‌ترین بخش کتاب بخش سوم باشد. این بخش شامل تجزیه و تحلیل روش‌های تمرینی مختلف جهت تقویت توانمندی‌های ورزشی و جسمانی است. عواملی مانند قدرت، توان، سرعت، چابکی، انعطاف‌پذیری و استقامت و روش‌های تمرینی ویژه‌ی تقویت هریک از آن‌ها چکیده‌ی این فصل را تشکیل می‌دهد.
        بهترین شیوه‌ها، برنامه‌ها و توصیه‌های تمرینی برای مربیان و معلمان ارائه می‌شود تا بنیان کلی آمادگی بدنی و توسعه‌ی حداکثری عملکرد ورزشی و آماده‌سازی ورزشکاران جوان خود را بنا نهند.

        بخش چهارم شامل نمونه تمریناتی است که به روشی ایمن قابلیت‌های بدنی شرح داده شده را تقویت می‌کنند. این تمرینات با توجه به ملاحظات ویژه‌ی حیاتی نظیر مراحل تکاملی کودک یا نوجوان، عملکرد حرکتی و مسائل جنسیتی طراحی شده‌اند، تا اثربخشی آن‌ها بدون ایجاد اختلال در روند رشد و نمو ورزشکاران جوان تضمین شود.
        یکی از نکات قابل‌توجه کتاب تأکید بر این است که تمرینات ویژه برای ورزشکاران جوان باید با توجه به نیازهای رشدی، روانی و جسمی آن‌ها طراحی شود. همچنین، کتاب به اهمیت توجه به سلامتی روانی و فیزیکی جوانان در زمینه‌ی ورزش می‌پردازد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب اصول تمرین و آماده سازی ورزشکاران جوان