کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        تاریخچه و تکامل گردشگری

        قیمت:
        500,000 تومان 475,000 تومان

        مشخصات کتاب تاریخچه و تکامل گردشگری

        ناشر
        تعداد صفحات
        316 صفحه
        شابک
        9786229002056
        سال انتشار
        1403
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب تاریخچه و تکامل گردشگری

        کتاب مصور «تاریخچه و تکامل گردشگری» در ۳۱۶ صفحه، توسط نشر نوسده متتشر شد.
        این کتاب برگردانی از کتابThe History of Evolution of Tourism (2022) است که توسط «حمیدرضا پوربرات ابوزیدآبادی» ترجمه شده‌است و «پرتو حسنی‌زاده» آن را ویراستاری کرده‌است.
        علاقه‌مندان این حوزه طی هفت فصل مندرج در این کتاب، ضمن آشنایی با اهمیت واکاوی تاریخچه و چگونگی تکامل این صنعت در مقدمه، از تاریخ کهن گردشگری (از ۹۰۰۰ ق.م. تا ۶۵۰ م.)، گردشگری در دوران پست‌کلاسیک (از ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ م.)، گردشگری در دوران مدرن اولیه (از ۱۵۰۰ تا ۱۷۵۰ م.)، گردشگری در دوران مدرن متأخر (از ۱۷۵۰ تا ۱۹۴۵ م.) و گردشگری در دوران معاصر (از ۱۹۴۵ تا اوایل دههٔ ۲۰۲۰ م.) می‌آموزند و هچنین پیش‌بینی آیندهٔ گردشگری و میهمان‌نوازی از نگاه نویسنده را ملاحظه خواهند کرد.
        ذکر رویدادهای مهم هر دورهٔ مذکور از ویژگی‌های این کتاب به شمار می‌آید. هم‌چنین ارائهٔ تصاویر و نمودارها به تفهیم موارد نظری مطروح شده در این محتوا کمک شایان کرده‌است.

        اندیشهٔ تکاملی در علوم گوناگون از جمله گردشگری در فصل آغازین، نگاه ویژه به تغییر، توسعه و تحول دارد. هم‌چنین نویسنده در این بخش گردشگری را جدا از صنعت به عنوان یک پدیدهٔ پویای اجتماعی مورد توجه قرار می‌دهد.

        در تاریخ کهن گردشگری مطابق آنچه در فصل دوم آمده‌است، به اهداف نظامی، تجاری و پیشران‌های دیگری چون مراسم مذهبی و آیین‌های نمایشی پرداخته شده‌است. بازدید از اماکن مقدس و معابد خدایان و پیشگویان، حضور در جشنواره‌ها و بازدید از باغ‌ها و باغ وحش‌ها و شرکت یا تماشای بازی‌هایی چون المپیک، مهمترین موارد برشمرده در این بخش هستند.

        فصل سوم شامل اهم فعالیت‌های گردشگری در قرون وسطاست. گرچه از این عصر اغلب به عنوان «دوران خشونت» یاد شده اما گردشگری انبوه مذهبی و رواج سوغات به عنوان راهکار ملموس‌سازیِ تجربه و ترویج فرهنگ خوراک جوامع محلی در حاشیهٔ این نوع از گردشگری، در این بخش تشریح شده‌اند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب تاریخچه و تکامل گردشگری