کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        امپراتوری سکاها

        قیمت:
        430,000 تومان 408,500 تومان

        مشخصات کتاب امپراتوری سکاها

        تعداد صفحات
        520 صفحه
        شابک
        9786004681100
        سال انتشار
        1402
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب امپراتوری سکاها

        سکاها بیشتر کوچ‌نشین‌های آریایی‌تباری بودند که پیوسته درحال کوچ و پیمودن مسافت‌های طولانی روزگار خود را سپری می‌کردند. هیچ شهر یا معماری باستانی از خود به جا نگذاشته‌اند. اما همین کوچ‌روها، ازجمله تیره‌های باستانی تأثیرگذار تاریخ بودند که ارزشمندی بسزایی در تاریخ باستان داشتند.
        شیوه‌ی زندگی سکاها مبتنی‌بر سپاهیان و قشونی بیابان‌گرد و در تاخت‌وتاز همیشگی بوده و اسب جزء جدانشدنی از زندگی قوم سکا (یا سگزی) به‌شمار می‌رفته ‌است. آن‌ها جزء نخستین مردمانی بودند که به رام‌کردن و پرورش اسب پرداختند و آیین نبرد و به‌ویژه تیراندازی و کمانداری بر روی اسب نیز از ابتکارات این قوم به شمار می‌رود. مشورت رستم با اسب خود (رخش) و نقش تعیین‌کننده‌ی اسب در نبرد با دیوان، دقیقا نشانه و نمونه‌ای از جایگاه برجسته‌ی اسب در میان مردمان سکایی است.
        در نوشته‌های تاریخی و جغرافیایی هرودوت، بقراط، ارسطو، استرابون، و بطلمیوس آگاهی‌های گوناگونی در مورد سکاها داده شده است. کتاب «امپراطوری سکاها: جنگجوبان کوچ‌نشین استپ»، تازه‌ترین اثر منتشرشده درباره‌ی فرهنگ و تمدن این مردمان استپ‌نشین است که باری کان‌لایف، باستان‌شناس و استاد دانشگاه آکسفورد، نوشته و کیانوش امیری، آن را به دقیق‌ترین و روان‌ترین شکل ترجمه کرده است، طوری که این کتاب تاریخی سنگین را، شبیه به یک زندگی‌نامه و داستان درآورده که خواننده از خواندن آن خسته نمی‌شود.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب امپراتوری سکاها