کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        کتابخانه ها در مراکز تجاری

        قیمت:
        220,000 تومان 209,000 تومان

        مشخصات کتاب کتابخانه ها در مراکز تجاری

        ناشر
        تعداد صفحات
        157 صفحه
        شابک
        9786223841255
        سال انتشار
        1403
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب کتابخانه ها در مراکز تجاری

        کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان نهادی محلی که دسترسی به دانش، اطلاعات و فرهنگ را فراهم می‌‌کنند یکی از بارزترین نمادهای مجموعه‌های فرهنگی هر جامعه در جهت بالابردن و ارتقا سطح فرهنگ عمومی هستند که در این امر نقش بسزایی دارند. به همین دلیل، دولت‌‌ها مشتاق به بالابردن کیفیت و کمیت این مجموعه‌‌ها هستند ولی منابع مالی و بودجه جهت احداث کتابخانه‌های عمومی در دست آن‌ها بسیار محدود است. درنتیجه، هدف دولت‌ها ایجاد سازوکارها و شیوه‌نامه‌‌های تشویقی جهت سوق‌‌دادن سرمایه‌گذاران به این بخش فرهنگی است. اعمال معافیت مالیاتی برای مراکزی که فعالیت‌‌های فرهنگی دارند و یا اعطای مجوز اضافه‌‌بنا توسط شهرداری‌‌ها به مراکزی که تمایل به ساخت کتابخانه در داخل مجموعه‌ی خود دارند مانند امتیازی که برای مرکز تجاری چایناتاون در سنگاپور صورت گرفت از جمله‌ی این مشوق‌هاست. این‌گونه معافیت‌ها و امتیازها طبق ماده‌ی ۱۶۶ برنامه‌ی سوم توسعه‌ی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد که از این طریق می‌توان روش‌‌هایی را در جهت توسعه‌ی کتابخانه‌های عمومی به‌‌عنوان فضاهای فرهنگی در داخل مراکز انتفاعی مانند بازارهای بزرگ تجاری اتخاذ کرد.
        اگر بخواهیم در یک محل کتابخانه‌ای احداث کنیم، باید ابتدا امکانات و شرایط آن محل را بسنجیم و با توجه به امکانات و توانایی‌ها و با درنظرگرفتن تمامی شرایط و احتمالات، برنامه‌ریزی دقیقی برای اقدام به این کار داشته باشیم. بنابراین، مجتمع‌های بزرگ تجاری شهر تهران که شرایط نسبتا مطلوب‌تری برای احداث کتابخانه دارند، در این کتاب، به‌عنوان نمونه، مورد مطالعه جهت ارائه‌ی طرحی برای توسعه و گسترش کتابخانه انتخاب شده و براساس شرایط موجود و شرایط مطلوب مورد بررسی قرار گرفته‌اند. آنچه در کتاب حاضر بررسی شده قابل‌بسط به تمام مجتمع‌های مطلوب در ایران و دیگر نقاط جهان است. کتاب پیش رو مسیر راه‌اندازی و احداث این‌گونه کتابخانه‌های عمومی را هموارتر و روشن‌تر می‌کند.
        "کتابخانه‌ی عمومی، "کارکرد اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، "مراکز تجاری بزرگ، "کتابخانه‌های عمومی در مراکز تجاری، "جنبه‌های توسعه‌ی کتابخانه‌های عمومی در مراکز تجاری بزرگ شهر تهران، "طرح توسعه‌ی کتابخانه‎های عمومی در مراکز تجاری شهر تهران و "کتابخانه‌ی عمومی جندی‌شاپور ایران‌مال؛ اولین کتابخانه‌ی عمومی مستقل در مرکز تجاری، عناوین فصل‌های این کتاب است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب کتابخانه ها در مراکز تجاری