کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        آیا اخلاق مهم است؟

        0 (0)
        قیمت:
        320,000 تومان 304,000 تومان

        مشخصات کتاب آیا اخلاق مهم است؟

        ناشر
        تعداد صفحات
        296 صفحه
        شابک
        9786223840401
        سال انتشار
        1403
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب آیا اخلاق مهم است؟

        داوری دربارۀ اخلاقی یا غیراخلاقی بودن سیاست امروزه به بحثی فراگیر تبدیل شده است. در این میان معیارهای اخلاقی بودن تصمیم های سیاسی اگر نگوییم بی شمار که پرشمار است.

        جوزف اس. نای در کتاب آیا اخلاق مهم است؟ جایگاه اخلاق گرایی و ویژگی های سیاست ورزی اخلاقی را در تصمیم های رؤسای جمهور ایالات متحد از دورۀ روزولت تا دورۀ ترامپ به بحث گذاشته است. نای ضمن تمرکز بر معیارهایی مشخص توضیح می دهد که هر یک از این رئیس جمهورها در عمل به بخشی از این معیارهای اخلاقی توفیق بیشتری داشته اند. او ضمن تمرکز بر اقتضائات زمانۀ هر رئیس جمهور بر پیامدهای رویکرد اخلاقی آن ها می پردازد و آن را در درازنایِ زمان و در گستردۀ جهانی توضیح می دهد.

        جوزف نای تصمیم گیری های رؤسای جمهور را در سه بعد اخلاقی بررسی می کند: نیت ها، ابزارها و پیامدها. به باور او یک رئیس جمهور باید هنگام تصمیم گیری در مورد چگونگی اجرای یک سیاست اخلاقی، زمینۀ سیاسی و نیز در دسترس بودن منابع را در نظر بگیرد.

        نای ذیل توجه به تهدیدها و مخاطره های جهان امروز به نقش اخلاق در سیاست خارجی ایالات متحد در جهان آینده می پردازد و در این میان جنگ هسته ای، تغییرات آب و هوایی، جرم های سایبری، تروریسم، بیماری های عفونی و اختلالات فناوری را برمی شمارد. تلاش او ضمن تأمل در نقش اخلاق در تاریخ سیاست خارجی آمریکا بهبود اِعمال استدلال های اخلاقی در این دست سیاست ها است که به آیندۀ جهان کمک خواهد کرد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب آیا اخلاق مهم است؟