کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        داستان توکیو

        فیلم نامه
        قیمت:
        65,000 تومان 61,750 تومان

        مشخصات کتاب داستان توکیو

        تعداد صفحات
        136 صفحه
        شابک
        9789644486722
        سال انتشار
        1395
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب داستان توکیو

        کتاب " داستان توکیو " فیلمنامه‌ای به قلم نویسندگان "یاسوجیرو اوزو" و "کوگی نوادا" است. این کتاب را "منیژه اذکایی" به فارسی ترجمه کرده است. این فیلمنامه اولین بار در سال 2003 منتشر شده و 132 صفحه دارد.

        "یاسوجیرو اوزو" فیلمنامه‌نویس و کارگردان ژاپنی‌تبار بود. او از کارگردانان قدیمی و بسیار بنام است. اوزو زمانی کارش را شروع کرد که سینما هنوز صامت بود. او در دوران فعالیتش بیش از پنجاه‌وسه فیلم ساخت. فیلم‌های اولیه‌ی او بیشتر در ژانر کمدی بود و او از دهه‌ی سی میلادی، شروع به ساخت فیلم‌های جدی‌تر کرد. اوزو معمولاً در فیلم‌هایش خانواده و ازدواج را از زاویه‌دید خود نشان می‌داد. به‌خصوص به بررسی ارتباط میان نسل‌های مختلف بسیار علاقه‌مند بود. او در تمام دنیا کارگردانی شناخته‌شده و تأثیرگذار است. در سال 2012 به انتخاب 358 فیلم‌ساز و کارگردان، اوزو سومین کارگردان برتر جهان و فیلم داستان توکیو برترین فیلم جهان انتخاب شد.

        یاسوجیرو معمولاً برای نوشتن فیلمنامه‌هایش با کوگی نودا همکاری می‌کرد. نودا بیشتر به خاطر همکاری‌اش با یاسوجیرو شناخته می‎شود. این دو در نوشتن فیلمنامه‌ی " داستان توکیو " نیز با هم همکاری کرده‌اند. این فیلم از برترین فیلم‌های تاریخ است و شاهکار اوزو محسوب می‌شود. این فیلم که در سال 1953 اکران شد، با فیلم‌های هالیوودی آن زمان متفاوت بود و تأثیر عمیقی بر سینمای جهان گذاشت. داستان توکیو فیلمی درباره‌ی روابط خانوادگی است که به دور از شعار، زوال کانون خانواده را بررسی می‌کند. زن و شوهری پیر که صنعتی‌شدن جهان هیچ تأثیری روی زندگی‌شان نگذاشته است، شخصیت‌های اصلی این فیلمنامه‌اند. این دو نفر با هیجانی وصف‌ناشدنی خانه‌شان را به مقصد توکیو ترک می‌کنند تا فرزندانشان را ملاقات کنند. فرزندان‌ آن‌ها همه مشغله دارند و نمی‌توانند برای دیدن والدینشان زمان بگذارند. تنها عروسشان آن‌ها را به‌گرمی می‌پذیرد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب داستان توکیو