کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        گربه

        0 (1)
        قیمت:
        125,000 تومان 118,750 تومان

        مشخصات کتاب گربه

        تعداد صفحات
        208 صفحه
        شابک
        9789644486388
        سال انتشار
        1395
        نوبت چاپ
        2
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب گربه

        کتاب گربه اثر ژرژ سیمنون، نویسنده‌ی بلژیکی قرن بیستم است. این کتاب را "ناهید فروغان" به فارسی برگردانده است. کتاب در سال 1967 منتشر شد و رمانی است با عناصر داستان روان‌شناسانه و البته کمدی سیاه. سیمنون کتاب را تنها در دو هفته نوشت. این نویسنده‌ی پرکار در طول سال‌های فعالیتش نزدیک به 500 رمان و داستان کوتاه نوشت و به داستان‌های کارآگاهی‌اش معروف است. گربه جزو آن دسته از آثار غیرکارآگاهی‌ این نویسنده است.

        داستان " گربه " ماجرای یک ازدواج دوم است. زن و مردی که سنی ازشان گذشته و همسران‌شان را از دست داده‌اند، با هم ازدواج می‌کنند. آن‌ها آشنایی چندانی با هم ندارند و بدون این آشنایی زیر یک سقف می‌روند. رابطه‌شان کم‌کم تبدیل می‌شود به چیزی که بر مدار نفرت می‌گذرد، نفرت به دلیل کشتن حیوان خانگی همدیگر. هردوی آن‌ها از هم بیزارند؛ اما آن‌چه آن‌ها را کنار هم نگه می‌دارد، این حقیقت است که بدون وجود همدیگر نمی‌توانند زندگی کنند. آن‌ها با هم حرف نمی‌زنند و تنها راه ارتباطی‌شان پیغام‌هایی است که گاهی روی کاغذ می‌نویسند.

        سیمنون شرایط و وضعیتی را تصویر کرده که یک ازدواج کاملا از دست می‌رود. رابطه‌ای که تبدیل می‌شود به نیازِ بودن با آدمی که بتوان با بیزاری هر روز به راه‌ها و ترفندهای جدید برای آزارش فکر کرد.

        بریده‌ای از کتاب:

        «می‌دانست هر دو فرصت دارند تا مرگ حریف. اما مگر می‌شد فهمید کی اول می‌میرد؟ مارگریت هم حتما به مرگ فکر می‌کرد، هر دو از چند سال پیش هر روز به کرات به آن فکر می‌کردند. مرگ مسئله‌ی اصلی‌شان شده بود.»

        خانم طباطبایی طباطبایی
        1401/5/19
        این کتاب چاپ جدیده؟
        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار ژرژ سیمنون

        کتاب‌های مرتبط با کتاب گربه