کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        سونات شبح

        ناموجود

        مشخصات کتاب سونات شبح

        تعداد صفحات
        144 صفحه
        شابک
        9789644484797
        سال انتشار
        1395
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب سونات شبح

        کتاب " سونات شبح " نمایشنامه‌ای به قلم "یوهان آگوست استریندبرگ" است. این نمایشنامه را "نگار خان‌بیگی" و "امین عظیمی" به فارسی برگردانده‌اند. "یوگان آگوست استریندبرگ" رمان‌نویس، شاعر، نقاش و نمایشنامه‌نویس سوئدی‌تبار بود. او چیزی نزدیک به چهل سال فعالیت ادبی در کارنامه‌اش دارد. از او شصت نمایشنامه‌‌ و بیش از سی کتاب در موضوعات زندگی‌نامه‌ی خودنوشت، تاریخ، تحلیل فرهنگ و سیاست به جا مانده است. استریندبرگ مکاتب ادبی مختلفی را از ناتورالیست تا سورئالیسم امتحان کرد. اولین نمایشنامه‌ی او سال‌ها توسط تئاتر سلطنتی رد می‌شد. وقتی سی‌ودوساله بود بالاخره این نمایش اجرا شد و استریندبرگ را به شهرت رساند.

        استریندبرگ با عنوان پدر ادبیات معاصر سوئد شناخته می‌شود و رمان «اتاق قرمز» او اولین رمان مدرن سوئد به حساب می‌آید. او الهام‌بخش بسیاری از نویسندگان نسل بعد از خود بود. از شناخته‌شده‌ترین آنان می‌توانیم به ادوارد البی، ماکسیم گورکی و اینگمار برگمن اشاره کنیم. یوجین اونیل بخش اعظم سخنرانی دریافت جایزه‌ی نوبلش را به استریندبرگ اختصاص داد و او را بزرگ‌ترین نابغه‌ی دراماتیست‌های مدرن توصیف کرد. بورخس در کنار نیچه از استریندبرگ به عنوان بزرگ‌ترین الهام‌بخشش نام برد.

        نمایشنامه‌ی " سونات شبح " در سال 1907 نوشته و یک سال بعد در استکهلم اجرا شد. این اثر تا امروز توسط کارگردانان مطرحی اجرا شده است. این نمایشنامه از متون کلیدی توسعه‌ی مکتب مدرنیست بود و از واضح‌ترین مثال‌های تئاتر مجلسی به حساب می‌آید. استریندبرگ عنوان این اثر را از روی دو سونات بتهوون انتخاب کرده است. او داستان این نمایشنامه را هم از موسیقی بتهوون الهام گرفته است. سونات شبح در سه پرده داستان دنیایی را روایت می‌کند که ارواح، مومیایی‌ها و خون‌آشام‌ها در کنار مردم زندگی می‌کنند. این نمایشنامه فضایی وهم‌آلود و اسرار‌آمیز دارد که در آن واحد هم می‌تواند بخشی از یک رویا و هم کابوسی دهشتناک باشد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب سونات شبح