کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        1

        تمرین های تئاتر فمینیستی

        0 (0)
        ناموجود

        مشخصات کتاب تمرین های تئاتر فمینیستی

        ناشر
        تعداد صفحات
        316 صفحه
        شابک
        9786005193961
        سال انتشار
        1396
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب تمرین های تئاتر فمینیستی

        تمرین تآتر فمینیستی‌ راهنمای عملی برای ساخت نمایش‌هایی است که شیوه‌های متفاوت از بازنمایی تا «دیدن» جنسیت را بررسی می‌کند. کتاب در سه بخش سامان یافته است.

        • زنان در کارگاه

        • متن‌های دراماتیک، زمینه‌های فمینیستی

        • جنسیت و پروژه‌های ابداعی

        این کتاب برای استفاده در کلاس‌های درسی و کارگاه‌ها طراحی شده و موضوعات تحت پوشش آن، بدن؛ تمرین‌های عملی فمینیستی؛ معیار و زیبایی‌شناختی فمینیستی است. آن‌چه در این کتاب آموزشی آمده ثمرۀ سال‌ها مطالعه و نظارت بر تجربه‌های زنان در تئاتر و فعالیت برای یافتن روش‌های فمینیستی برای استقرار تئاتر در جایگاه آکادمیک بوده است. دغدغۀ اصلی نویسنده برای رفتن به سراغ زنان از آن رو نبوده که فعالیت‌های تئاتری آنان را نهایت پدیده‌ای جدایی‌خواه و تنها ویژۀ زنان ببیند، بلکه به این دلیل است که کمترین نوشته‌ای در این زمینه وجود نداشته و نسبت به نیازهای زنان در فعالیت‌های تئاتری چندان توجهی نشان داده نشده است.

        پروفسور ایلین آستن (1958)، در رشتۀ هنرهای معاصر انستیتو لانکاستر به تدریس مشغول است. او تألیفاتی در زمینۀ مطالعات تئاتر داشته و تألیفات مشخص او دربارۀ فمینیسم و تئاتر عبارتند از: درآمدی بر فمینیسم و تئاتر (1995)؛ دیدگاه‌های فمینیستی بر صحنۀ انگلیسی: زنان نمایشنامه‌نویس، مطالعات کمبریج از تئاتر مدرن 1900-2000 (2003)؛ یک شب مرخصی خوب برای دختران: فمینیسیم‌های محبوب در تئاتر و اجرای معاصر (2013) است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر