کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        همسفر باد

        گزیده آثار هوشنگ پزشک نیا
        قیمت:
        1,500,000 تومان 1,425,000 تومان

        مشخصات کتاب همسفر باد

        ناشر
        تعداد صفحات
        346 صفحه
        شابک
        9786001522406
        سال انتشار
        1396
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رحلی
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب همسفر باد

        همسفر باد گزیده‌ای از آثار هوشنگ پزشک نیا بوده که گردآوری آن زیر نظر محمودرضا بهمن پور صورت گرفته‌است. هوشنگ پزشک نیا چهره‌ای شناخته‌شده در میان نقاشان ایرانی و از مشهورترین نقاشان نسل اول مدرنیسم کشور به حساب می‌آید. زندگی پرفراز و نشیب او همچون آثارش تعجب و شگفتی را بر می انگیزاند و بسیاری از منتقدان و جریان های روشنفکری معتقد بودند که اهمیت هنر و تاثیرات هوشنگ پزشک نیا بر هنر، سال ها بعد از مرگ او درک خواهد شد. وی نقاشی را از شاگردان کمال الملک آموخته‌بود اما به این میزان قانع نشد و پس از تحصیل در ترکیه، در جست و جوی آموختن اصولی نو، از مرزهای نقاشی کلاسیک فراتر رفت.
        آنچه در زمینه‌ی آثار هوشنگ پزشک نیا خودنمایی می‌کند، توجه او به سوژه هایی است که بازتابی از تنهایی، نسیان و پریشانی را منعکس می‌کنند. وی جسارت و جرات را با قلمو به صفحه منتقل می‌کرد و استفاده از خطوط شکسته، زاویه‌دار و سریع و نقاشی‌هایی با رنگ های غالبا تیره، شهرتی شایسته برای او به ارمغان آورد و وی موفق شد آثارش را در چند نمایشگاه که با استقبال خوبی هم مواجه شد، در لندن و پاریس ارائه دهد. هویت ایرانی هوشنگ پزشک نیا در آثار او مشهود است و خودنمایی می‌کند؛ علاوه بر آن مضمون نقاشی‌های وی به زندگی مردم فقیر و تهی دستی اختصاص دارد که با شکیبایی و تلاش، زندگی و سختی‌هایش را تحمل می‌نمایند.
        در گردآوری کتاب همسفر باد، علاوه بر محمودرضا بهمن پور، توکا ملکی، رویین پاکباز، سیامک زنده دل، سهراب دریابندری، هادی هزاوه ای و حلیا فائزی پور نیز همکاری داشته‌اند و نشر نظر آن را در سیصد و چهل و شش صفحه به انتشار رسانده است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب همسفر باد