کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        اطلس جامع گردشگری ایران و جهان

        0 (0)
        قیمت:
        250,000 تومان 237,500 تومان

        مشخصات کتاب اطلس جامع گردشگری ایران و جهان

        تعداد صفحات
        136 صفحه
        شابک
        9786008351122
        سال انتشار
        1396
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رحلی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب اطلس جامع گردشگری ایران و جهان

        قاره ی افریقا از حیث منابع زیر زمینی یکی از غنی ترین قاره های جهان است. تقریبا تمام الماس جهان و بیش از یک سوم طلاهای کشف شده متعلق به این قاره می باشد. لازم به ذکر است که بعضی از سرشارترین منابع مس جهان در غرب دریاچه های داخلی قرار دارد.

        افریقا به عنوان گرم ترین قاره ی جهان شناخته می شود. آب و هوای افریقا از حاره ای تا فراشمالگان در بالاترین قلل آن در نوسان است. در ناحیه ی شمالی آن عمدتا بیابان یا مناطق بایر وجود دارد، در حالی که مناطق مرکزی یا جنوبی شامل دشت های گرم و نواحی جنگلی بارانی بسیار متراکم است.

        این قاره حیات وحش بسیار گسترده و متنوعی دارد به طوری که در هر قسمت از این قاره می توان موارد مختلفی را مشاهده کرد. جمعیت های وحشی از جانوران بزرگ گوشتخوار نظیر شیرها، کفتارها، و چیتاها و نیز گیاه خوارانی همچون گاو وحشی، گوزن، فیل ها، شترها و زرافه ها که به طور آزادانه در دشت های وسیع این قاره پراکنده اند، و علاوه بر جانوران جنگلی از جمله مارها و پستانداران بزرگ، سوسمارها و دوزیستان هم در آن وجود دارند.

        افریقا دارای تنوع زیادی از قومیت ها، فرهنگ ها و زبان هاست. اکثر جمعیت آن مسیحی و مسلمان هستند و مابقی آن ها پیرو مذاهب افریقایی بومی و مذهب هندو هستند.

        این قاره پهناور مهد نژاد سیاه است. بربرهای شمالی و اروپاییان مهاجر، سفیدپوست هستند. حامی ها و سامی که منشاء آنان خاورمیانه و شبه جزیره عربستان است و در افریقای شرقی و بخش هایی از صحرا سکونت دارند، گرچه سفیدپوستند ولی رنگ پوستشان تیره تر از بربرهاست.

        زبان مردم افریقا بسیار متنوع است عده ای به زبان های بومی تکلم می کنند، اما زبان های عربی و اروپایی در تعداد زیادی از کشورها، زبان رسمی محسوب می شود، نفوذ استعمار در افریقا زبان انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، پرتغالی و آلمانی را بر مردم آن تحمیل کرده است.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب اطلس جامع گردشگری ایران و جهان