کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        فضیلت خودخواهی (برداشتی تازه از مفهوم خودخواهی)

        قیمت:
        185,000 تومان 175,750 تومان

        مشخصات کتاب فضیلت خودخواهی (برداشتی تازه از مفهوم خودخواهی)

        تعداد صفحات
        212 صفحه
        شابک
        9786008127376
        سال انتشار
        1397
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب فضیلت خودخواهی (برداشتی تازه از مفهوم خودخواهی)

        کتاب"فضیلت خودخواهی" مجموعه مقالاتی است که اصول اخلاقی فلسفه بحث برانگیز و پیشروی آین راند، یعنی عینیت گرایی را ارائه میدهد. آین راند پیش از این، آثار داستانی پر اقبالی نیز داشته است. آثار راند همواره زمینه ای از فلسفه او، مفهومی جدید از اخلاقیات و اصول اخلاقی و عقلانی بهره شخصی را در بطن خود داشته اند که خود برای تفکر نوع دوستانه-جمع گرایانه، چالش بزرگی را مطرح میکند. فلسفه بحث برانگیز او که مخالفت های بسیاری را به دنبال داشته، زندگی انسان را(زندگی مناسب برای موجودی با توانایی تعقل) معیاری برای ارزش های اخلاقی تلقی میکند و دگرخواهی را با طبیعت بشر، ناسازگار میداند. در این مجموعه مقالات، راند از شما میپرسد که اصلا چرا انسان در وهله اول به اخلاقیات نیاز دارد و در نهایت به پاسخی میرسد که تعریفی جدید از اصول اخلاقی را بر مبنای فضیلت خودخواهی ارائه میدهد.

        خودخواهی و فضیلت؟! راند، این عنوان به ظاهر اغراق آمیز و تحریک آمیز را به این دلیل انتخاب کرد که خواهان غلبه بر مفهوم شیطان گونه ای بود که قرن ها از این کلمه ارائه شده بود. راند میگوید: کلمه"خودخواهی"، در استفاده روزمره و رایج، مترادف شیطان است؛ این کلمه، تصویری از قاتلی بیرحم را برای شما مجسم میکند که روی تپه ای از اجساد قدم برمیدارد و از آنها بالا میرود تا به اهداف خود برسد. در حالی که معنی دقیق این کلمه در فرهنگ لغت، " علاقمند به بهره و منفعت شخصی" است.

        این مفهوم، هیچ ارزیابی اخلاقی در بر ندارد؛ به ما نمیگوید که علاقمند بودن و اهمیت دادن به منافع شخصی، خیر و یا شر است و یا حتی به ما نشان نمیدهد که چه چیزهایی منافع شخصی به حساب می آید. این وظیفه اخلاق است که چنین سوالهایی را پاسخگو باشد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر