کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        1

        پرونده کولینی

        ناموجود

        مشخصات کتاب پرونده کولینی

        تعداد صفحات
        146 صفحه
        شابک
        9789644487354
        سال انتشار
        1397
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب پرونده کولینی

        کتاب " پرونده‌ی کولینی " را نویسنده‌ی آلمانی‌تبار، "فردیناند فن شیراخ" در سال 2011 به چاپ رساند. این رمان به کوشش "کامران جلالی" به فارسی ترجمه شده است. "فردیناند فن شیراخ" از سن 45 سالگی شروع به نوشتن کرده و امروز در 56 سالگی‌اش به یکی از پرخواننده‌ترین نویسندگان جهان تبدیل شده است. اولین رمان او جایزه‌ی ادبی کلایست را در بخش معروف‌ترین اثر اول دریافت کرد. رمان " پرونده‌ی کولینی " هم که سومین رمان اوست، در سال اول انتشارش در آلمان چیزی بالغ بر 150هزار جلد فروش داشت و حق انتشارش به 25 کشور فروخته شد. این کتاب توسط وزیر دادگستری وقت آلمان در سال 2012 در لیست کتاب‌های ضروری برای پژوهش و تحقیق روی نازی‌ها و حکم‌هایی که برایشان صادر شده قرار گرفته است. از این رمان فیلمی اقتباس شده که تحسین منتقدان بسیاری را برانگیخته است.

        این رمان جنایی سراسر تعلیق و رمز و راز است و با توجه به حجم کمش خواننده را مجاب می‌کند که تمام کتاب را یک‌باره بخواند. داستان با فابریزیو کولینی آغاز می‌شود. مردی آرام که هرگز در زندگی‌اش هیچ کار خلافی نکرده است. او وارد هتلی در مونیخ می‌شود و وحشیانه مردی را بدون هیچ دلیل مشخصی به قتل می‌رساند. این پرونده به وکیل جوانی سپرده می‌شود که تجربه‌ی زیادی ندارد و باید در دادگاه از مردی دفاع کند که با شادی به اجرای قتل اعتراف کرده است.

        کتاب " پرونده‌ی کولینی " با استایل همیشگی "فردیناند فن شیراخ" که شامل نثری تیز و اتفاقات غیرمنتظره و تعلیق‌های بسیار است، نوشته شده و به علت تسلط نویسنده بر قانون و روند دادگاه، داستان بسیار باورپذیر است. بسیاری فضاسازی و سبک نگارش "فردیناند فن شیراخ" را با کافکا مقایسه کرده‌اند؛ از این جهت خواندن این کتاب به دوستداران کافکا هم پیشنهاد می‌شود.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب پرونده کولینی