کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        بیرون از مولینگار

        ناموجود

        مشخصات کتاب بیرون از مولینگار

        ناشر
        تعداد صفحات
        104 صفحه
        شابک
        9786007806012
        سال انتشار
        1397
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب بیرون از مولینگار

        جان پاتریک شنلی، نمایشنامه‌نویس و کارگردانِ تئاتر و سینما، در سال 1950 در خانواده‌‌ای ایرلندی الاصل در امریکا به دنیا آمد. او در سال 1977 در رشتۀ تئاتر از دانشگاه نیویورک فارغ التحصیل شد و به گروه تئاترِ «آنسامبل استودیو» پیوست. او در سال 1982 یکی از نخستین نمایشنامه‌‌های خود، «به ما خوش آمدید»، را با این گروه در آف برادوی روی صحنه برد. در سال 2004، نمایشنامۀ «شک: یک حکایت»، به عنوان بهترین نمایشنامۀ سال، جوایز پولیتزر و تونی را از آن خود کرد و شنلی به جمع بهترین نمایشنامه نویسانمعاصر امریکایی پیوست.

        «بیرون از مولینگار» در ژانویۀ 2014، در برادوی به روی صحنه رفت و متن آن در تابستان همان سال منتشر شد. روزنامۀ نیویورک تایمز این نمایشنامه را بهترین اثر شنلی بعد از «شک» دانست و متن شاعرانه و مانتیسیسم لذت بخشِ آن را ستود. این اثر نامزد بهترین نمایشنامۀ سال 2014 از طرف «تونی»، مجموع منتقدان تئاتر نیویورک، و مجمع منتقدان خارج از نیویورک شد. هم اکنون فیلمی از این اثر به کارگردانی نمایشنامه نویس در حال تهیه است.

        مجموعه نمایشنامه‌‌های بیدگل، مجموعه‌‌ای منحصربه فرد از نمایشنامه‌‌هایی است که تا به حال به فارسی ترجمه نشده‌‌اند و یا ترجمۀ مجددی از نمایشنامه‌‌هایی خواهد بود که از هر جهت لزوم ترجمۀ دوبارۀ آن‌ها حس می‌گردد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب بیرون از مولینگار