کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %10
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        چرخ

        0 (0)
        قیمت:
        130,000 تومان 117,000 تومان

        مشخصات کتاب چرخ

        ناشر
        تعداد صفحات
        160 صفحه
        شابک
        9786007806692
        سال انتشار
        1397
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب چرخ

        نمایشنامۀ چرخ در سال 2011 نگاشته شد و همان سال در جشنوارۀ تئاتر ادینبورو به کارگردانی ویکی فدرستون به روی صحنه رفت و توجه منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کرد. این نمایشنامه در همان سال برندۀ جایزۀ فرینج فرست از جشنوارۀ تئاتر ادینبورو، و نیز جایزۀ سازمان عفو بین‌الملل و آزادی بیان شد.

        صحنۀ نمایش، اسپانیای آسیب‌دیده و فقیرِ قرن نوزدهم است، بئاتریس برای مراسم عروسی خواهرش آماده می‌شود. اما این جشنِ خانوادگی با هجوم سربازها و مردی تبعیدی به خانۀ آن‌ها متوقف می‌شود. آینده برای دختر کوچکِ مرد تبعیدی نامعلوم است؛ بئاتریس گرچه اظهار می‌کند از بچه‌ها متنفر است، او را برمی‌دارد و به دنبال پدر روانه می‌شود تا دختر را به پدرش برساند. بدین‌ترتیب روزی که با آرامش شروع شده بود، به جست‌جویی تبدیل می‌شود که طی آن بئاتریس پا به‌دنیایی غریب می‌گذارد. اگرچه این نمایشنامه با استفاده از فرم تئاتر اپیک برشت فضایی را خلق می‌کند که باعث شده منتقدانِ بسیاری آن را با ننه‌دلاور برشت مقایسه کنند، اما مهمترین نکتۀ نمایشنامه این است که هریس، علاوه‌بر استفاده از فرم تئاتر اپیک برشت، با تغییراتی که در ساختار این‌گونه از نمایش داده، فرم و معنای جدیدی خلق می‌کند.

        زینی هریس، چهل‌و‌پنج‌ساله، متولد آکسفورد و بزرگ‌شدۀ اسکاتلند است. در دانشگاه آکسفورد، لیسانس جانورشناسی گرفت و برای فوق‌لیسانس در دانشگاه هال، کارگردانی تئاتر خواند. او نمایشنامه و فیلمنامه می‌نویسد و کارگردانیِ تئاتر می‌کند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر