کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        داربست آموزشی

        0 (0)
        قیمت:
        14,000 تومان 13,300 تومان

        مشخصات کتاب داربست آموزشی

        ناشر
        تعداد صفحات
        140 صفحه
        شابک
        9786008496854
        سال انتشار
        1397
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        وزیری
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب داربست آموزشی

        نویسنده در این کتاب ،روش تکیه‌گاه‌سازی به وسیله‌ی معلمان حرفه‌ای که منجر به یادگیری مستقل دانش آموزان می‌شود را مورد بررسی قرار داده است.

        داربست‌ سازی (تکیه‌گاه‌سازی) به عملکری که کمک می‌کند تا دانش‌آموز از آنچه تاکنون یاد گرفته عبور کرده و به آنچه قرار است یاد بگیرد برسد، گفته می‌شود. در داربست‌سازی قسمت اعظم مسئولیت بر عهد‌ه‌ی معلم و یا هر کسی‌ست که کودک را یاری می‌کند، ولی به مرور مسئولیت برعهده‌ی خود دانش‌آموز قرار داده می‌شود.

        تکیه‌گاه سازی در حقیقت گذر دانش‌آموز از مرحله‌ی یادگیری به کمک معلم، به سمت یادگیری مستقل است. به عبارتی دیگر یعنی وضعیتی که در آن دانش‌آموز به تنهایی و بدون کمک معلم خود قادر به انجام تکالیفش است.

        روش داربستی، نوعی تکنیک در مورد تغییر دادن میزان حمایت است که رابطه‌ی نزدیکی با ایده‌ی محدوده‌ی رشد با واسطه دارد. در مراحل اولیه رشد کودک، از او حمایت می‌شود، ولی به تدریج از مقدار آن حمایت کاسته و بر مقدار مسئولیتی که به کودک داده می‌شود، افزوده می‌گردد.

        در طول یک جلسه درس، یک فرد ورزیده‌تر، مقدار راهنمایی دانش آموز را در حدی تنظیم می‌کند که با حد توان یادگیری و عملکرد او متناسب باشد. زمانی که فعالیت خواسته شده برای دانش‌آموز تازگی داشته باشد، شخص کمک کننده ممکن است آموزش را مستقیم‌تر انجام بدهد، اما با افزایش توان دانش آموز، از مقدار این کمک نیز به تدریج کاسته می‌شود، داربست‌سازی برای کمک به فراگیران به منظور جبران کاستی‌های مرتبط با فقدان مهارت‌های لازم برای یادگیری است. ویژگی تکیه‌گاه‌سازی، حذف تدریجی پشتیبانی است. بدین ترتیب، مسئولیت مدیریت یادگیری از معلم به کودک منتقل می‌شود.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب داربست آموزشی