کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %10
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        فیلم همچون فلسفه

        اندیشیدن بر پرده
        قیمت:
        245,000 تومان 220,500 تومان

        مشخصات کتاب فیلم همچون فلسفه

        تعداد صفحات
        344 صفحه
        شابک
        9789644487293
        سال انتشار
        1397
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب فیلم همچون فلسفه

        کتاب " فیلم همچون فلسفه (اندیشیدن بر پرده) " نوشته‌ی "توماس ای.وارتنبرگ" است. این کتاب به کوشش "مجید پروانه‌پور" و "ستاره نوتاج" ترجمه شده است. وارتنبرگ استاد فلسفه و همچنین نویسنده است که در مورد موضوعات مختلفی در فلسفه کتاب نوشته؛ ولی تمرکز اصلی وی بر فلسفه‌ی سینماست. او همچنین یک کلاس مختص آموزش فلسفه به کودکان دبستانی دارد که توجه بین‌المللی را به خود جلب کرده است. در یکی از کلاس‌های دانشگاهی وی نیز دانشجویان در طی ترم باید به کودکان فلسفه آموزش بدهند.

        کتاب " فیلم همچون فلسفه " درباره‌ی بررسی تأمل‌برانگیز و قابل‌فهم از به تصویر کشیدن تفکرات فلسفی در فیلم است. وارتنبرگ با قلمی جذاب و روان، از توانایی فیلم‌ها در به تصویر کشیدن نظریات فلسفی در سینما می‌گوید، از اینکه حتی برخی فیلم‌ها به‌خوبی توانسته‌اند ایده‌هایی را که در طی تاریخ نظر فیلسوفان را به خود جلب و آن‌ها را گیج و متحیر کرده (مانند طبیعت انسان‌ها، بنیان اخلاقیات یا شک‌گرایی) به چالش بکشند. وارتنبرگ ابتدا نشان می‌دهد که چگونه انواع مختلف مبحث‌های فلسفی در سینما به تصویر کشیده می‌شوند. او سپس به بررسی فیلم‌های «مردی که لیبرتی والانس را کشت»، «ماتریکس»، «عصر جدید»، «درخشش ابدی یک ذهن پاک»، «مرد سوم»، «چشمک» و «امپراتوری» می‌پردازد و شرح می‌دهد که این فیلم‌ها چگونه مسائل فلسفی مرتبط و پرمعنایی را در خود جای داده‌اند. خواندن این کتاب برای دانشجویان فلسفه که به هنر سینما و تئوری‌های فیلم علاقه‌مندند، ضروری است و همچنین می‌تواند برای هواداران فیلم و سینما که در مورد نشانه‌های فلسفی در فیلم‌ها کنجکاو هستند، کتاب جالبی باشد.

        بریس گات، نویسنده و پرفسور فلسفه، در مورد این کتاب گفته است: «این کتاب دفاعیه‌ای قدرتمند از این است که فیلم‌ها هم می‌توانند مسائل فلسفی را مورد بحث قرار دهند. با یک ارائه‌ی روان و قابل‌فهم و با ترکیب کردن استدلال‌های فلسفی و بررسی دقیق چند فیلم تأثیرگذار، این کتاب نه‌تنها برای افرادی که در حال تحصیل در رشته‌های فلسفه و سینما هستند، بلکه برای تمام کسانی که به اهمیت سینما در زندگی انسان‌های امروزی باور دارند، جذاب خواهد بود.»

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب فیلم همچون فلسفه