کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        1
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        2

        اعترافات

        0 (0)
        قیمت:
        850,000 تومان 807,500 تومان

        مشخصات کتاب اعترافات

        تعداد صفحات
        846 صفحه
        شابک
        9789644482847
        سال انتشار
        1400
        نوبت چاپ
        10
        قطع
        رقعی
        جلد
        گالینگور

        دربارۀ کتاب اعترافات

        کتاب اعترافات اثر ژان ژاک روسو، فیلسوف و نویسنده‌ی فرانسوی، به کوشش مهستی بحرینی به فارسی برگردانده شده است. این کتاب یک زندگی‌نامه‌ی خودنوشت است؛ چون نویسنده در آن به‌خوبی سال‌های زندگی‌اش را از کودکی تا اواخر عمر روایت کرده است. اما این کتاب تفاوت عمده‌ای با باقی کتاب‌های خاطرات دارد. در اینجا نویسنده به جای آن‌که شرح حوادث زندگی و اتفاقات را بگوید، شرح اندیشه‌ها و تفکرش را در دوران مختلف زندگی بیان کرده و از تغییر و تحول و پیشرفت فکری‌اش سخن گفته است. او با شجاعتی مثال‌زدنی در مورد اشتباهات و خطاهایش حرف می‌زند؛ بدون این‌که آن‌ها را نادیده بگیرد. او حتی در مورد مسائل تحقیرآمیز زندگی خود و شرم‌آورترین اتفاقات هم در این کتاب نوشته است. در واقع به همین دلیل بود که کتاب بسیار موردتوجه قرار گرفت. این کتاب در سال‌های بین 1765 تا 1770 نوشته شد؛ اما چهار سال بعد از مرگ نویسنده یعنی در سال 1782 به چاپ رسید.

        کتاب اعترافات شامل دو بخش کاملاً متفاوت است که هر بخش به شش فصل تقسیم می‌شود. البته این کتاب خطاهایی هم دارد. مثلاً روسو تاریخ بعضی وقایع را جابه‌جا یا به اشتباه بیان می‌کند یا ایده‌های فکری‌اش را به اشتباه به تصویر می‌کشد.

        کتاب اعترافات روسو به عنوان یکی از اولین زندگی‌نامه‌ها حائزاهمیت است. قبل از آن تنها زندگی‌نامه‌ی سنت آگوستین و سنت ترزا وجود داشت. اندکی بعد از انتشار اعترافات، نویسنده‌های دیگری همچون گوته و استندال به تقلید از سبک او، زندگی‌نامه‌های خود را نوشتند. تفکرات ژان ژاک روسو در زمینه‌های سیاسی و ادبی تأثیر بسیار زیادی بر محققان دوره‌ی خودش گذاشت. او از اولین کسانی بود که در مورد مفهوم حقوق بشر صحبت کرد. از معروف‌ترین آثار این نویسنده به غیر از اعترافات می‌توان به کتاب‌های قرارداد اجتماعی و کتاب امیل یا تربیت اشاره کرد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار ژان ژاک روسو

        کتاب‌های مرتبط با کتاب اعترافات