کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        آقا رضا وصله کار

        داستان بلند
        0 (0)
        قیمت:
        28,000 تومان 26,600 تومان

        مشخصات کتاب آقا رضا وصله کار

        تعداد صفحات
        88 صفحه
        شابک
        9789644487279
        سال انتشار
        1398
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب آقا رضا وصله کار

        کتاب " آقارضا وصله‌کار " داستان بلندی به قلم "مهیار رشیدیان" است. این کتاب 87 صفحه‌ای در سال 1398 منتشر شده است. "مهیار رشیدیان" نویسنده‌ و مستندساز معاصر ایرانی است. او در سال 1357 در شهر خرم‌آباد متولد شد. رشیدیان تحصیلاتش را در زمینه‌ی ادبیات نمایشی تکمیل کرد. او در مجلاتی مانند آدینه و کارنامه داستان چاپ می‌کرد. آشنایی با هوشنگ گلشیری نقطه‌ی عطفی در فعالیت ادبی او شد. پس از آن او با جدیت بیشتری به نوشتن پرداخت. در سال 1383 اولین مجموعه‌ داستانش با نام «دو پله گودتر» به چاپ رسید. در همان سال داستان «حاج لفط الله دبلنا» او یکی از داستان‎های برگزیده‌ی پنجمین دوره‌ی جایزه‌ی ادبی هوشنگ گلشیری شد. رشیدیان از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان ادبیات معاصر ایران است. چند داستان از این نویسنده به زبان‌های مختلف ترجمه شده و نقدهای مثبتی دریافت کرده است.

        کتاب " آقارضا وصله‌کار " به صورت مونولوگ روایت می‌شود. راوی داستان، آقارضا در یک بازجویی قرار گرفته است. او در گذشته آوازه‌خوانی مشهور بوده، اما الان حنجره‌اش زخمی شده و به‌سختی می‌تواند صحبت کند. او پیش از آن‌که استعدادش را در خواندن کشف کند، وصله‌کار بوده است. آقارضا تنها کسی است که در این رمان صحبت می‌کند و تنها منبع ما برای درک داستان سخنان اوست.
        این کتاب با لهجه‌ی خرم‌آبادی نوشته شده است. آقارضا مرد ساده و صادقی است. سرراست صحبت می‌کند و درک حرف‌‌هایش سخت نیست. خواندن این کتاب برای مخاطبی که با این لهجه آشنایی ندارد، تجربه‌ای جدید و جذاب است. این کتاب روایت کسانی است که روزی در عرش بوده‌اند و دیگر به فرش سقوط کرده‌اند. مفاهیم بررسی‌شده و فرم روایت این اثر به کتاب سقوطِ آلبر کامو شباهت دارد.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب آقا رضا وصله کار