کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %10
        این کتاب را خوانده‌ام.
        4
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        8

        سایکوسیس 4:48

        0 (0)
        قیمت:
        104,000 تومان 93,600 تومان

        مشخصات کتاب سایکوسیس 4:48

        ناشر
        تعداد صفحات
        120 صفحه
        شابک
        9786007806555
        سال انتشار
        1402
        نوبت چاپ
        10
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب سایکوسیس 4:48

        سایکوسیس 4:48 آخرین و، به نوعی، غریب‌ترین متنِ سارا کین، نمایشنامه‌نویس پُرمناقشۀ تأثیرگذار انگلیسی است. کین در اوج فروپاشیِ عصبی و ذهنیِ خود، و در زمان اقامت گاه‌وبی‌گاهش در آسایشگاه روانی، متن را می‌نویسد و سه ماه پس از نوشتنِ آن خودکشی می‌کند؛ یک وصیت‌نامۀ هنری. متن را نه فقط به دلیل رویکردِ ضدروان‌شناسی‌اش بلکه در پرتو حضور مفاهیمی چون بدن و ارتباط آن با ذهن، رنج و درد، ایدۀ خودکشی، خودویرانگری مفرط و... نیز می‌توان در ارتباطی تنگاتنگ با مفاهیم برساختۀ آرتو دانست.
        سایکوسیس 4:48 متنی است مُثله شده، در خود منفجر و فروپاشیده، چنان‌که خودِ کین در یکی از همین قطعات می‌نویسد: «ذهن من توی هجومِ همین تیکه‌پاره‌های مُثله‌شدۀ درهم و برهمه»؛ هجومی جنون‌آسا از مونولوگ، دیالوگ، اعداد، شعر، ارجاعات کتاب مقدسی، خطابه، هذیان و ... با کمترین توضیحات و پیشنهادات اجرایی و متنوع‌ترین زبان نمایشی. این گسیختگی حتی در ظاهر بصریِ متن نیز وجود دارد؛ تکه‌هایی جابه‌جا شده‌اند، فضاهایی خالی گذاشته شده‌اند و حتی صفحه‌ای نیز سفید. متن، در کلیت خویش، تصویرگر سوژه‌ای تاخورده است؛ تقابلی با نظامِ اعظمِ روان‌شناسی از یک سو، و با خود و درونیاتِ خویشتنش از سوی دیگر؛ جلوه‌ای از پدیدارشناسیِ سوژۀ روبه زوال. در نهایت، می‌توان اطمینان داشت که در مواجهه با یکی از غریب‌ترین و سخت‌ترین متون نمایشی برای خواندن و اجرا قرار گرفته‌ایم.

        مطهره جدیدی
        1399/11/12
        من از نمایشگاه کتاب رو خریدم که با بسته بندی این فروشگاه اومد، کار قشنگ و با سلیقه ای که کرده بودن چاپ یکی از آثار آلفونس د نویل روی بسته بندی بود که به نظرم این ظرافت و اهمیت دادن به مخاطب که (مشابهش زیادم دیده نمیشه) خیلی جذابه.
        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر