کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        زنان سرسخت: 52 زنی که علم و جهان را تغییر دادند

        0 (0)
        قیمت:
        90,000 تومان 85,500 تومان

        مشخصات کتاب زنان سرسخت: 52 زنی که علم و جهان را تغییر دادند

        تعداد صفحات
        254 صفحه
        شابک
        9789642072095
        سال انتشار
        1398
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب زنان سرسخت: 52 زنی که علم و جهان را تغییر دادند

        پایه و اساس کتاب "زنان سرسخت" اثر ریچل سویبی، به اندازه ی محتوای آن جالب توجه است. سویبی "زنان سرسخت" را در پاسخ به یک آگهی درگذشت که نیویورک تایمز در سال 2013 برای ایوان بریل منتشر کرد، به رشته ی تحریر در آورد. در اعلان مذکور، به جای پاسداشت عملکرد بریل به عنوان یک دانشمند هسته ای، به دستپخت و توانایی او در پخت بیف استراگانف اشاره شده بود! بعد از واکنش های عمومی و همراه با انتشار این کتاب، تایمز اقدام به اصلاح آگهی نمود که یک مثال عالی برای اشاره به قدرت عموم و اهمیت رسانه های اجتماعی می باشد.
        در کتاب "زنان سرسخت" به نام هایی اشاره شده که عملکرد برخی از آنان برای مخاطب آشناست؛ زنانی در عرصه ی پزشکی، ژنتیک، مهندسی، فیزیک، اخترشناسی، ریاضیات و زیست. افرادی نظیر سالی راید، ریچل کارسن، هیدی لامار، ایدا لاولیس و فلورانس نایتینگل. و همچنین زنانی که شاید از آن ها کمتر شنیده ایم یا اصلا چیزی نمی دانیم.
        "زنان سرسخت" یک پاسخ جهانی و قدرتمند و جذاب است. این کتاب که از برندگان جایزه ی نوبل گرفته تا نوآوران عرصه ی علمی، دانشمندان مهمی را که اثری عظیم بر دانش داشته اند اما کمتر شناخته شده اند، زیر ذره بین برده، اثری است قوی به قلم ریچل سویبی که به بزرگترین ایده پردازان تاریخ علم و نحوه ی شکل گیری این ایده هایشان پرداخته است. از نخستین لحظه ی پیوند خوردن آنان با علم، تا تحقیقات و کشف های بزرگی که هر کدام با آن شناخته می شوند، این کتاب حقایق الهام بخش و تشویق کننده ی زندگی پنجاه و دو زن شجاع و پیشگام را برای نسل جدید دخترانی که می خواهند پا در عرصه ی علم بگذارند بیان می کند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب زنان سرسخت: 52 زنی که علم و جهان را تغییر دادند