کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        1
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        1

        نیکولا کوچولو شعبده‌بازی می‌کند

        ناموجود

        مشخصات کتاب نیکولا کوچولو شعبده‌بازی می‌کند

        ناشر
        تعداد صفحات
        112 صفحه
        شابک
        9786002530226
        سال انتشار
        1398
        نوبت چاپ
        3
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب نیکولا کوچولو شعبده‌بازی می‌کند

        نیکولا کوچولو، مجموعه داستان‌های مصور اثر رنه گوسیوی است که در اصل به زبان فرانسه نوشته شد. ماجراهای نیکولا که دبستانی‌است جالب و هیجان‌انگیز است. نیکولا و دوستانش با خلق رویدادهای بامزه و گاهی وحشتناک حتی بزرگترها را هم می‌خنداند. چنانکه پشت جلد کتاب نوشته شد: برای کودکان هفت ساله تا پیرمردهای هفتاد ساله.
        در داستان نیکولا کوچولو شعبده‌بازی می‌کند می‌خوانیم:
        بابا نوئل عزیز! مثل همه‌ی این سالها از خیلی سال پیش که نوشتن یاد گرفته‌ام این بار هم به مامان و بابا گفتم که می‌خواهم‌ برای شما، در مورد هدیه‌هایی که می‌خواهم، نامه بنویسم.
        اما قبل از آن جلوی بابا ایستادم و به من گفت که امسال شما خیلی پول ندارید، به‌خصوص بعد از ماجرایی که اصلاً انتظارش را نداشته‌اید: اینکه مجبور شده‌اید برای تعمیر سورتمه‌تان پول بدهید، درحالی که یک احمق دیگر با سورتمه‌اش از طرف راست آمده زده به سورتمه‌ی شما و اگر شاهد داشتید، معلوم می شده که حرف بیمه غلط است، و باید پول شما را بدهد. خیلی حالم گرفته شد. هفته‌ی پیش عین همین اتفاق برای ماشین بابا هم افتاد و بابا خیلی ناراحت شد.
        بعد بابا به من گفت که باید مهربان و با گذشت باشم و به جای این‌که برای خودم هدیه بخواهم، از شما برای کس کسانی که دوست‌شان دارم و برای دوستانم هدیه بخواهم. من گفتم که حیف شد، باشد. آن وقت مامان مرا بوسید و به من گفت که پسر عاقل او هستم و مطمئن است که شما با وجود پول تعمیر سورتمه، حتماً هنوز یک کمی پول دارید که به کلی مرا از یاد نبرید. مامان یک کمی مهربان است.
        بنابراین من برای خودم چیزی درخواست نمی کنم. اما برای بابا و مامانم، خوب است یک ماشین کوچک بیاورید که من سوارش بشوم، از آن‌هایی که تنهایی راه می‌روند، بدون این که به پدال احتیاج داشته باشند و چراغ‌هایی دارند که مثل ماشین بابا قبل از تصادف روشن می‌شود. ماشین را توی ویترین فروشگاه نزدیک مدرسه دیده‌ام. اگر این ماشین را برای بابا و مامانم بیاورید، خیلی خوب می‌شود، چون آن وقت همیشه توی باغ بازی می‌کنم، قول می‌دهم. این طوری دیگر مامان را عصبانی نمی‌کنم، چون او دوست ندارد که من دائم توی خانه بدوم و توی آشپزخانه اذیتش کنم.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار رنه گوسینی

        کتاب‌های مرتبط با کتاب نیکولا کوچولو شعبده‌بازی می‌کند