کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        نمایش چیست

        قیمت:
        155,000 تومان 147,250 تومان

        مشخصات کتاب نمایش چیست

        تعداد صفحات
        156 صفحه
        شابک
        9789644485367
        سال انتشار
        1398
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب نمایش چیست

        کتاب " نمایش چیست " ناداستانی به قلم "مارتین اسلین" است. این کتاب را "شیرین تعاونی (خالقی)" به فارسی ترجمه کرده است. "مارتین اسلین" تهیه‌کننده‌، نمایشنامه‌نویس، مترجم و منتقد مجارستانی‌تبار بود. او در سال 1918 در مجارستان متولد شد؛ اما بعدها به انگلستان پناه برد. اسلین تحصیلاتش را در زمینه‌ی فلسفه و زبان انگلیسی در دانشگاه وین انجام داد. او فعالیت ادبی را در انگلستان به زبان انگلیسی شروع کرد و مدتی در شبکه‌ی بی‌بی‌سی به عنوان تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس فعالیت داشت. همسر او مترجم بود؛ ولی عمده‌ی آثارش با نام مارتین اسلین منتشر شد تا بهتر به فروش برسند.
        اسلین بیشتر به خاطر تأثیر عمیقش روی تئاتر ابزورد شهرت دارد. او اولین کسی است که عنوان تئاتر ابزورد را انتخاب و برای اولین بار در کتابی با همین نام به کار برد. او در این کتاب تئاتر ابزورد را تشریح کرد. اوایل، نامداران این سبک این کتاب را قبول نکردند. اوژن یونسکو در این ‌باره گفت که او برچسب‌ گذاشتن روی آثارش را دوست ندارد و نمی‌خواهد درگیر طبقه‌بندی‌های ادبی شود. البته به‌مرور تئاتر ابزورد میان جامعه‌ی ادبی پذیرفته شد و امروز به یکی از ژانرهای محبوب تبدیل شده است. اسلین در نقد نیز شخصیتی بارز محسوب می‎‌شود. نقدها و تحلیل‌های او از آثار ساموئل بکت، اوژن یونسکو، آرتور آداموف و… هنر نقد تئاتر را بهبود بخشید.

        کتاب " نمایش چیست " از شناخته‌شده‌ترین آثار ناداستان پیرامون هنر تئاتر است. اسلین در این کتاب با بیانی ساده تئاتر را توضیح می‌دهد. او از ساده‌ترین و آشناترین مفاهیم نمایش شروع کرده و به‌مرور به پیچیده‌ترین آنان می‌رسد. این کتاب از لحاظ آکادمیک ارزش بالایی دارد و در دانشکده‌های تئاتر تدریس می‌شود. اسلین در این کتاب به ریزه‌کاری‌ها و نکات ظریفی می‌پردازد که تنها کسی که به صورت تجربی به تئاتر پرداخته، به آن‌ها توجه می‌کند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب نمایش چیست