کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        1

        عیش مدام

        فلوبر و مادام بوواری
        قیمت:
        185,000 تومان 175,750 تومان

        مشخصات کتاب عیش مدام

        تعداد صفحات
        256 صفحه
        شابک
        9789644482946
        سال انتشار
        1398
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب عیش مدام

        کتاب " عیش مدام (فلوبر و مادام بوواری) " اثر "ماریو بارگاس یوسا" و ترجمه‌ی "عبدالله کوثری" است. " عیش مدام "، کتابی که در سال 1975 منتشر شد، رساله‌ی جذاب و آموزنده‌ای است که کتاب مادام بوواری اثر گوستاو فلوبر را به عنوان نخستین رمان مدرن تجزیه و تحلیل می‌کند. منتقدان معتقدند بارگاس يوسا که همواره تحت‌‌تأثير آثار فلوبر بوده، با انتشار اين اثر به نویسنده‌ی محبوبش ادای دين کرده است.

        شناخت آثار ماندگار کلاسیک و پی ‏بردن به نقش آن‌ها در رشد و تعالی ادبیات و هموار کردن راه نویسندگان بعدی، برای خواننده‌ی ادبیات ضروری است. گوستاو فلوبر از جمله نویسندگانی است که آثارش به واسطه‌ی شخصیت‌هایی که خلق کرده و نوآوری‌هایی که انجام داده، راه‌گشای همکارانش بوده، ازاین‌رو جایگاه والایی را در تاریخ ادبیات جهان به خود اختصاص داده است. کتاب عیش مدام خواننده را با شخصیت و زندگی فلوبر و نگرش ادبی و اجتماعی‌اش آشنا می‏کند. تلاش طاقت‌فرسا و با شکوه او را در خلق رمان مادام بوواری، مهم‌ترین اثرش، پی ‏می‌گیرد. سپس با تحلیلی دقیق و ریزبینانه، ابعاد گوناگون این رمان را می‌شکافد.

        کتاب از سه بخش تشکيل شده است. در يک بخش درباره‌ی سبک و تکنيک ادبی بحث می‌شود. بخش ديگر در واقع به‌‌نوعی تاريخ‌نگاری است که به سبک رمان نوشته شده و در آن يوسا از شرايط نوشتن رمان ‌مادام بوواری می‌نويسد و باز هم به ما نشان می‌دهد که چقدر برای نگاشتن اين کتاب تحقيق و بررسی کرده است. دانستن اين‌که فلوبر هنگام نوشتن ‌مادام بوواری در چه وضعيتی بوده، با چه کساني نامه‌نگاری می‌کرده، اتاقش چه شکلی داشته و از چه ساعاتی کار می‌کرده و اطلا‌عات ريز و ظريف ديگر درباره‌ی شرايط واقعی زندگی او چيزي است که يوسا در اين بخش برای خواننده‌اش امکان‌پذیر می‌کند. در بخش دیگر هم مايه‌های فرمی و محتوايی کتاب ارزيابی می‌شوند.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب عیش مدام