کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        پروست چگونه می تواند زندگی شما را دگرگون کند

        0 (0)
        قیمت:
        95,000 تومان 90,250 تومان

        مشخصات کتاب پروست چگونه می تواند زندگی شما را دگرگون کند

        تعداد صفحات
        212 صفحه
        شابک
        9789644482151
        سال انتشار
        1398
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب پروست چگونه می تواند زندگی شما را دگرگون کند

        کتاب " پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند " اثر "آلن دوباتن"، نویسنده، فیلسوف، بنیان‌گذار مؤسسه‌ی مدرسه‌ی زندگی و مجری تلویزیون، با ترجمه‌ی "گلی امامی" منتشر شده است.

        فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها هر هفته در روزنامه‌ها و سایت‌ها منتشر می‌شود. در این فهرست، اغلب کتاب‌های داستانی گنجانده می‌شوند؛ اما به‌ندرت کتاب‌هایی از ژانرهای دیگر در آن به چشم می‌خورد. یکی از ژانرهایی که کتاب‌هایش پرفروش هستند، طرفداران زیادی دارند و جوایز زیادی کسب می‌کنند، «ناداستان» است. از نمونه‌های مشهور این ژانر، می‌توان به کتاب «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، نوشته‌ی آلن دوباتن اشاره کرد. ناداستانی که مضمونی فلسفی دارد.

        اکثر قریب به اتفاق کارشناسان و اهل نظر معتقدند، مطالعه‌ی رمان علاوه بر سرگرم کردن خوانندگان، آن‌ها را با زندگی و دنیاهای دیگر آشنا کرده و تجارب زندگی‌شان را افزایش می‌دهد. آلن دوباتن نیز در این کتاب علاوه بر معرفی مارسل پروست، یکی از بزرگان ادبیات جهان و نویسنده‌ی رمان در جست‌و‌جوی زمان از دست رفته، تلاش می‌کند با بررسی زندگی و آثار این شخصیت به خوانندگان نشان دهد که می‌توان از او خیلی چیزها آموخت. کتاب در نُه فصل منتشر شده است: «امروز چگونه زندگی را دوست بداریم؟»، «چگونه برای خودمان بخوانیم؟»، «چگونه وقت بگذرانیم؟»، «چگونه با موفقیت رنج ببریم؟»، «چگونه احساسات خود را بیان کنیم؟»، «چگونه دوست خوبی باشیم؟»، «چگونه چشمان خود را باز کنیم؟»، «چگونه به هنگام عاشقی شاد باشیم؟» و «چگونه کتاب‌ها را زمین بگذاریم؟»

        نویسنده در فصل نخست، سؤالی را که دانشمندی آمریکایی پرسیده بود، مطرح می‌کند: «فرض کنید جهان به‌زودی به پایان خواهد رسید. به نظر شما واکنش مردم چه خواهد بود؟ اگر شما در چنین موقعیتی قرار بگیرید چه خواهید کرد؟» او پس از بررسی آثار پروست به نقل از او می‌نویسد: «به عقیده‌ی من، اگر قرار باشد آن‌گونه که شما پیش‌بینی کرده‌اید بمیریم، زندگی به‌ناگهان در نظرمان فوق‌العاده عالی جلوه خواهد کرد.» درس بزرگی که خوانندگان این کتاب از دوباتن و پروست خواهند گرفت، این است: استفاده از فرصت‌ها و لذت بردن از زندگی.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر
        سایر آثار آلن دوباتن

        کتاب‌های مرتبط با کتاب پروست چگونه می تواند زندگی شما را دگرگون کند