کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %10
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        یاران ابتدا و مغضوبان انتها: معتمدانی که مغضوب شدند (واکاوی تعامل نصرت فیروز، جعفرقلی سرداراسعد و علی اکبر داور با رضا شاه)

        قیمت:
        45,000 تومان 40,500 تومان

        مشخصات کتاب یاران ابتدا و مغضوبان انتها: معتمدانی که مغضوب شدند (واکاوی تعامل نصرت فیروز، جعفرقلی سرداراسعد و علی اکبر داور با رضا شاه)

        تعداد صفحات
        158 صفحه
        شابک
        9786009929856
        سال انتشار
        1398
        نوبت چاپ
        1
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب یاران ابتدا و مغضوبان انتها: معتمدانی که مغضوب شدند (واکاوی تعامل نصرت فیروز، جعفرقلی سرداراسعد و علی اکبر داور با رضا شاه)

        دو دهه نخست چهاردهم خورشيدي در ايران که مقارن با فرمانروايي پهلوي اول بوده، يکي از مناقشه‌برانگيزترين ادوار تاريخ ايران در ميان طيف‌هاي گوناگون فکري و سياسي به شمار مي‌آيد. ايران در اين دوره شاهد رويدادهاي قابل توجهي در عرصه سياست، به‌ويژه در درون ساختار حکومت و بدنه نظام سياسي بوده است. از اين‌رو در اين کتاب به واکاوي تعامل «نصرت فيروز»، سياست‌مدار منتسب به جناح محافظه‌کار با «عبدالحسين ميرزا فرمانفرما»؛ «جعفرقلي خان سردار اسعد بختياري»، سياست‌مدار اواخر دوره قاجار و پهلوي اول و «علي‌اکبر داور»، بنيان‌گذار دادگستري نوين در ايران و وزير ماليه رضاشاه، با رضاشاه پرداخته مي‌شود.
        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب یاران ابتدا و مغضوبان انتها: معتمدانی که مغضوب شدند (واکاوی تعامل نصرت فیروز، جعفرقلی سرداراسعد و علی اکبر داور با رضا شاه)