کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        %5
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        بازجویی از صدام

        تخلیه اطلاعاتی رئیس جمهور
        0 (0)
        قیمت:
        250,000 تومان 237,500 تومان

        مشخصات کتاب بازجویی از صدام

        ناشر
        تعداد صفحات
        244 صفحه
        شابک
        9786002532770
        سال انتشار
        1398
        نوبت چاپ
        14
        قطع
        رقعی
        جلد
        شومیز

        دربارۀ کتاب بازجویی از صدام

        جان نیکسون مأمور اطلاعاتی آمریکا (سیا) در کتاب بازجویی از صدام، تصویر بی‌طرفانه‌‌ی یکی از قدرتمندترین حاکمان بدنام عصر ما را به خوبی نشان می‌دهد که در جلسات متعدد بازجویی پس از دستگیری او به دست آمده است.

        صدام به دلیل عزم و اراده‌ی کامل، تیزهوشی سیاسی و اهرم نه‌ چندان بی‌اهمیت خدعه و فریبکاری به بالاترین مدارج قدرت در عراق رسید. به‌ رغم این، او در برخی جنبه‌ها آدمی بی‌اطلاع، دست‌پرورده‌ی دوران فقر جوانی و فاقد تحصیلات رسمی بود. او صدها هزار نفر از مردمش را کشت و جنگی را علیه ایران شروع کرد که جان هفتصد هزار نفر را گرفت که یکصد هزار نفر از آن‌ها غیرنظامی بودند. او بدون هیچ دغدغه‌ای از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد و لایق عنوان «قصاب بغداد» بود. با وجود این، پیچیده‌تر از آن بود که در ظاهر نشان می‌داد. مهم است بدانیم که این آدم کیست و چه انگیزه‌هایی داشته است. مطمئناً افرادی شبیه او را دوباره در این منطقه از جهان خواهیم دید.

        کتاب بازجویی از صدام (The Interrogation of Saddam Hussein) به گفته‌ی مؤلف آن، می‌تواند اطلاعات جدید و بسیار متفاوتی را درباره‌ی زندگی و نگاه صدام حسین، دیکتاتور گذشته‌ی عراق به خوانندگان منتقل کند. بسیاری از خاطره‌نویسی‌هایی که با موضوع سازمان سیا منتشر می‌شوند، محافظه‌ کارانه و به شدت سانسور شده‌اند؛ اما این کتاب یک استثنا می‌باشد.

        جان نیکسون (John Nixon)، که پیش از حمله به عراق، کارشناس وضعیت عراق و خاورمیانه بود؛ پس از دستگیری صدام در یک پناهگاه زیرزمینی، مأموریت تعیین هویت او را بر عهده گرفت. نیکسون از اولین بازجویی‌ها در مقابل صدام حضور داشت. نیکسون در این کتاب، طبق توضیح روند بازجویی از صدام که آن را با اصطلاح «تخلیه‌ی اطلاعاتی» به کار می‌برد، دیدگاه و موضع سیاسی صدام نسبت به مردمش، کشورهای دیگر، اقوام و گروه‌های مذهبی و سیاسی کشورش را بیان و تحلیل می‌نماید.

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب بازجویی از صدام